مصرف خرما کبکاب خشت برای سلامت بدن ضروری است

در حال حاضر خرما کبکاب خشت از بهترین نوع خرمای صادراتی ایران است. شیرینی شیره خرما آن کم است و دل را نمی زند در نتیجه، مطلوب بسیاری از کشورهای جهان است.

خرمای کبکاب دارای دو نوع رطب و خارک است. وقتی که این خرما به خوبی رسیده باشد، رنگ قهوه ای تیره و در خارگ و رطب به رنگ زرد است. جوری که با دیدن آن هوس خوردن به سراغ شما می آید خرمای کبکاب یکی از خرماهای پرطرفدار است میزان رطوبت خرمای کباب حدود ۱۸ درصد است. مجموعه آراد برندینگ در ارائه خرمای مطلوب و مورد نظر با بسته بندی عالی در خدمت عزیزان خریدار است. اگر محصول خرمایی تازه و خوشمزه با ماندگاری بالا مد نظر شماست حتما به سایت خرید مراجعه کنید.

خرمای کبکاب مملو از ویتامین های A، B و C است که جهت تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش انرژی مفید است. این خرما خاصیت ضد حساسیتی دارد که برای افراد مبتلا به آلرژی پیشنهاد می شود خرما کبکاب ارزش غذایی بالایی دارد و مملو از کربوهیدرات است تنها انرژی مورد استفاده در سیستم عصبی حفظ پروتئین بدن و جذب کلسیم و فسفر است.

پیش از مصرف خرمای کبکاب مضافتی بهتر است آن را بشویید، علت این است که شیره زیاد موجب می شود آلودگی روی سطح خرما جمع شود.

قیمت خرما در انواع مختلف به دلیل بی واسطه بودن در سایت های اینترنتی معتبر بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و همین امر موجب فروش بالای این محصول از این طریق شده است.

خرما کبکاب خشت

در حال حاضر خرما کبکاب خشت از بهترین نوع خرمای صادراتی ایران است. شیرینی شیره خرما آن کم است و دل را نمی زند در نتیجه، مطلوب بسیاری از کشورهای جهان است. شکل آن بیضی است و هم چنین بافتی نیمه خشک دارد.

خوردن خرما در هنگام افطار و سحر در روایات اسلامی توصیه شده است چون برای رفع عطش و ممانعت از تشنگی بسیار موثر است.

تعیین قیمت خرما کبکاب خشت به چند عامل ربط دارد. از جمله این عوامل نوع بسته بندی آن است. در خرما بسته بندی حرف اول را می زند.

پس از برداشت خرما آن را با دستگاه های مخصوص می فشارند و سپس در کارتن بسته بندی می کنند. خرمای فشرده کبکاب تعداد خرمای زیاد در حجم کم در خود جای داده است.

چون این نوع خرما به شکل فشرده عرضه می شود باید دقت شود هسته که با گوشت خرما مخلوط نشود.از جهت صرفه جویی در جا و نگهداری آسان تر داخل یخچال مقرون به صرفه است چون جای کمتری می گیرد.

محصول خرما در مراحل مختلف رشد به رنگ های مختلف در می آید. خرمای کبکاب قرمز دیگر نهایت رسیدگی را دارد. قبل از رسیدن به مرحله رسیدن کامل، رنگ خرمای کبکاب به رنگ زرد است که خارک نامیده می شود، و سپس قهوه ای می شود که رطب نام دارد و در آخر، رنگ قرمز را شاهد هستیم. اواخر شهریور ماه زمان رسیدن کامل خرما است.

خرما کبکاب ایران

جالب است بدانید خرما کبکاب ایران دارای آهن فراوان که موجب افزایش مقاومت و رشد بدن می شود و همینطور باعث یکنواختی رنگ پوست می شود انرژی موجود در خرما رطب کبکاب از پیری زودرس جلوگیری می کند، چون استفاده از این خرما از نفوذ رادیکال ها به بافت ها جلوگیری می کند خرمای کبکاب به کاهش و تعادل وزن کمک می کند، و موجب سلامت قلب است.

سلامت استخوان ها و مفاصل را تضمین می کند و برای عملکرد دستگاه گوارش و روده بسیار مفید است، از سرطان معده جلوگیری می کند حساسیت فصلی را کم می کند، و مفید برای بینایی و سلامت چشم است برای افرادی که کم خونی دارند بسیار مفید است یکی از تولید کننده های خرمای کبکاب استان بوشهر است.

استان بوشهر، سومین تولیدکننده خرمای کبابی در ایران است که حدود ۱۵ درصد از کل تولید خرمای ایران را تشکیل می دهد شغل مردم دشتستان از گذشته تا به امروز کشاورزی و باغداری بوده و خرمای کبکاب یکی از اصلی ترین محصولات کشاورزی این منطقه است این خرما یکی از محصولات پر اهمیت در اقتصاد این شهر و درآمد مردم و ارز آوری استان و کشور را موجب می شود.

استان فارس مقام ششم در تولید خرمای کبکاب در ایران را دارد این استان در حدود ۱۲.۵ درصد از کل خرمای ایران را تولید می کند، و انواع مختلفی دارد که عبارتند از: خرما شاهانی، کبکاب و زاهدی عمده تقاضای خرمای کبکاب از بخش خشت کازرون و دشتستان است. این خرماها از اصلی ترین خرماهای صادراتی هستند که هر ساله مقدار زیادی ارز آوری می کنند.

Share