۸ طرح بزرگ ریلی با تهاتر نفتی اجرا می‌شود

مرتضوی: عملیات اجرایی راه آهن رشت – آستارا تا پایان امسال آغاز می شود

معاون اجرایی رییس جمهور اظهار گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن رشت – کاسپین در صورت تامین منابع، به عنوان بخشی از کریدور ریلی شمال – جنوب تا دهه فجر امسال آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید صولت مرتضوی عصر دوشنبه در حاشیه پس از نخستین نشست پیگیری طرح‌های «ریلی» کشور در وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار دولت ایرنا، گفت: امروز در دو نشست صبح و عصر برای تامین منابع مالی طرح‌های ریلی کشور مصوب دور نخست سفر استانی رییس جمهور برگزار شد که بخشی از این طرح‌های ریلی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و با منابعی محدود در حال تکمیل هستند، تصمیمات خوبی گرفته شد.

معاون اجرایی رییس جمهور افزود: در نشست صبح که با حضور ۱۸ استاندار برگزار شد تصمیم گرفته شد که این طرح‌ها از محل منابع عمومی تامین منابع شود و مقرر گردید این منابع در بازه زمانی مشخصی تخصیص داده شود.

مرتضوی ادامه داد: بخشی از طرح‌های ریلی بزرگ هستند و قرار بود از محل تهاتر نفت اجرا شوند که با پیگیری‌های رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی مجوز لازم برای تهاتر گرفته شد و این جلسه برای تعیین طرح‌های است که از محل تهاتر نفت اجرا می‌شوند و حدود ۸ طرح بزرگ نظیر طرح ریلی چابهار -زاهدان، طرح قطار السریع السیر تهران- مشهد، طرح ریلی رشت- آستارا، طرح ریلی خرم آباد-درود و طرح اندیمشک به اهواز، طرح بوشهر- شیراز با شیراز بوشهر – عسلویه و دیگر طرح‌های متعدد هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست برای تامین منابع این طرح‌ها تصمیم گیری و تصویب شد که پس از طی تشریفات اداری امیدواریم عملیات تکمیلی در اجرا هرچه سریعتر انجام شود.

مرتضوی در حاشیه نخستین نشست پیگیری طرح‌های ریلی کشور که با حضور جمعی از استانداران در ساختمان کوثر برگزار شد، در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از طرح‌های مهم ریلی کشور راه‌آهن رشت – کاسپین است که برای تکمیل این طرح منابع لازم تامین می شود و امیدواریم تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا دیگر طرح های ریلی کشور را که از پیشرفت فیزیکی بالا برخوردار هستند تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

 فعال کردن کریدور شمال – جنوب با هدف توسعه تجارت با همسایگان از برنامه های دولت سیزدهم بوده است که به گفته معاون حمل‌و نقل وزیر راه برای تکمیل آن نیاز است راه آهن رشت – آستارا هرچه سریعتر تکمیل شود؛ در این ارتباط قرار است با سرمایه گذاری روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران این حلقه مفقوده کامل و به شبکه ریلی ایران به جمهوری آذربایجان متصل شود.

Share