رییس کل دادگستری گیلان؛

مجوز “کارگاه چوب بری” برای هیچ کسی در گیلان صادر نخواهد شد

تمامی کارخانه های چوب بری که دارای مجوز هستند باید مجهز به دوربین باشند و کنترل دوربین ها نیز در اختیار قرارگاه پیشگیری از قاچاق چوب باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست پیشگیری از قاچاق چوب آلات جنگلی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به گستردگی قاچاق چوب از جنگل‌های گیلان تصریح کرد: باید قرارگاهی با حضور مسئولان متولی تشکیل شود تا در خصوص مسائل مهم، سیاست‌گذاری‌های لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه راه‌های دسترسی به جنگل‌ها و امکان بررسی چوب قاچاق در کل استان باید شناسایی شود، اظهار داشت: پس از شناخت راه کارها باید اعتبارات لازم در این زمینه نیز برآورد شود.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه افزود: پس از شناسایی راه‌های دسترسی باید طریقه انسداد این راه‌ها نیز مشخص شود.

وی شناسایی افرادی را که فعالیت آن‌ها از راه قطع اشجار جنگلی است الزامی دانست و گفت: این افراد در کل استان باید شناسنامه دار شوند و تذکرات لازم به آنان داده شود.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به اینکه کارگاه‌های چوب بری مجوز دار باید از بقیه کارگاه‌ها جدا شده و محل استقرار آن‌ها نیز تعیین گردد، تصریح کرد: استقرار کارگاه‌های چوب بری در دل جنگل پذیرفتنی نیست و باید فاصله قانونی در این زمینه رعایت شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت جنگل‌های استان در خصوص برداشت چوب بیش از این نمی‌باشد، اظهار داشت: از این پس مجوز کارگاه چوب بری برای هیچ کسی صادر نخواهد شد.

رئیس کل دادگستری گیلان در پایان خاطر نشان کرد: تمامی کارخانه‌های چوب بری که دارای مجوز هستند باید مجهز به دوربین باشند و کنترل دوربین‌ها نیز در اختیار قرارگاه پیشگیری از قاچاق چوب باشد.

Share