پس از اعتراضات گسترده مردمی صورت گرفت؛

دستور رئیس کل دادگستری گیلان برای توقف برداشت چوب از جنگل های شفت

با توجه به زایش طبیعت در فصل بهار و آسیبی که قطع درختان به حیوانات و پرندگان وارد می کند با دستور رئیس کل دادگستری گیلان برداشت چوب از جنگلها در این فصل متوقف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان صبح امروز طی بازدید از مناطق جنگلی شفت دستور داد تا برداشت چوب از این جنگلها متوقف شود.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان که در این بازدید حضور داشت با اشاره به اعتراض و مطالبه گری به حق مردم برای توقف قطع درختان در فصل بهار گفت: با توجه به زایش طبیعت در فصل بهار و آسیبی که قطع درختان به حیوانات و پرندگان وارد می کند با دستور رئیس کل دادگستری گیلان برداشت چوب از جنگلها در این فصل متوقف شد.

وی با بیان اینکه صنعت زراعت چوب عامل ایجاد اشتغال و راهی برای حفاظت و صیانت از جنگل هاست که باید در وقت و فصل مناسب خود صورت گیرد، اظهار داشت: با دستور توقف برداشت چوب از جنگلها این امر به فصل مناسب آن موکول شد و لازم است پس از برداشت نیز کاشت درختان جایگزین به سرعت آغاز شود.

آقایی همچنین به حادثه اخیر حمله به خبرنگاران در شفت اشاره کرد و تصریح کرد: به دستور موکد رئیس کل دادگستری گیلان به دادستان شهرستان شفت، با عوامل تعرض به خبرنگاران در این شهرستان قاطعانه برخورد می شود.

Share