رییس کل دادگستری گیلان:

نباید هیچ مجوز شکاری برای افرادی که صلاحیت ندارند صادر شود

کمیته حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل ها و مراتع استان به ریاست حجت الاسلام خلیلی رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کمیته حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل ها و مراتع استان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان صبح امروز برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به مشکلات و معضلات صید پرندگان مهاجر و فروش و عرضه آن در بازار های محلی اظهار داشت: پیشینیان، پایبند به آدابی برای صید و صیادی بودند ولی امروزه اثری از آن ضوابط و چارچوب ها نیست لذا قانون گذار مجبور شده است مهندسی اجتماعی را برای نظم دادن به جامعه تعبیه کند که متاسفانه شاهد شکستن این قوانین و صید های غیر مجاز و تفریحی هستیم.

وی بر اعمال نظارت های مستمر و قدرتمندانه محیط زیست بر شکار پرندگان مهاجر در زیست گاه های آنان تاکید کرده و افزود: برخی از پروانه ها و مجوز های شکار در راستای تامین معاش نبوده و جنبه تفریحی و تجملی پیدا کرده و شرعا حرام می باشد.

رئیس شورای قضایی استان در پایان خاطر نشان کرد: نباید هیچ مجوز شکاری برای افرادی که صلاحیت ندارند و با آداب صید و صیادی آشنا نیستند توسط نهاد های متولی صادر شود و در صورت بروز تخلف، مدیران و مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند.

Share