معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی گیلان خبر داد:

شروع طرح نظارتی در کارخانه‌های شالیکوبی گیلان

جوادزاده اظهار کرد: در طرح نظارتی و بازرسی که از ابتدای هفته شروع شده است برای کارخانه‌های شالیکوبی که مصوبه ستاد تنظیم بازار رعایت نکرده باشند، پرونده تخلف تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قاسم جوادزاده، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی گیلان گفت: در پی نظارت بر اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار استان در نرخ تبدیل شالیکوبان استان، اعضای کارگروه قرارگاه امنیت غذایی و بازرسین جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی، فرمانداری، بسیج اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی بازرسی‌های ویژه از شالیکوبان استان را شروع کردند.

وی ادامه داد: در طرح نظارتی و بازرسی که از ابتدای هفته شروع شده است برای کارخانه‌های شالیکوبی که مصوبه ستاد تنظیم بازار رعایت نکرده باشند، پرونده تخلف تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

جوادزاده اظهار کرد: بر اساس آخرین اصلاحات صورت گرفته در نرخ تبدیل شالیکوبان در کارخانه‌های معمولی و رتبه دو و رتبه یک به ترتیب برای تبدیل هر کیلوگرم شلتوک به برنج ۱۶۰۰ و ۱۷۵۰ و ۱۹۰۰ تومان که در صورت توافق و تایید نظر کشاورز دریافت اجرت برنجی به صورت ۲ و ۲/۲ و ۲/۳۷۵ کیلوگرم برنج در ازای تبدیل یکصد کیلوگرم شلتوک دریافت می‌گردد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی گیلان در ادامه گفتگوی خود افزود: در تمامی شهرستان‌ها این نرخ آخرین و تنها نرخ مصوب ابلاغی است و کارخانه داران موظف هستند این نرخ‌ها را رعایت نمایند.

وی در ادامه تأکید کرد: هرگونه تخلف در کارخانه‌ها توسط بازرسان کنترل شده و پس از تشکیل پرونده به دستگاه‌های مربوطه ارجاع می‌شوند.

جوادزاده در پایان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰ هزارتن کاهش ضایعات برنج در استان گیلان داشته باشیم که ارزش اقتصادی آن بیش از ۱۲۵۰ میلیارد تومان است که همه این موارد عاید بهره‌برداران و کشاورزان خواهد شد که به طور میانگین عایدی هر کشاورز حدود ۴ میلیون تومان خواهد شد.

Share