رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

گردش مالی گیلان در بخش کشاورزی بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است

درجانی گردش مالی در بخش کشاورزی در استان گیلان را بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و بیان کرد: فقط از محصول برنج تولیدشده در استان گیلان بیش از ۲۰ میلیون نفر از مردم ایران استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه کارگروه کشاورزی و امنیت غذایی شورای پدافند غیرعامل استان گیلان در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

این جلسه با ریاست علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان و جمعی از مسئولین استانی در حوزه‌های مرتبط با پدافند غیرعامل برگزار شد.

درجانی با ابراز امیدواری از اینکه این جلسه بتواند موجب توسعه پایدار و تولیدات سالم در بخش کشاورزی و همچنین امنیت غذایی در استان گیلان شود، گفت: کشور ایران در دنیا را می‌توان به‌عنوان کشوری با اقتصاد کشاورزی محور شناخت.

وی افزود: یکی از راههای ضربه زدن به ایران که مورد توجه و برنامه‌ریزی دشمنان این آب‌وخاک هم هست حوزه کشاورزی است حتماً این کمیته و کمیته‌های این‌چنینی برنامه‌هایی برای توسعه و صیانت و حفاظت از کشاورزی باید داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه استان گیلان  استانی است که توسعه، اشتغال و در یک‌کلام اقتصاد آن  به کشاورزی گره‌خورده است اظهار داشت:  گیلان استانی است که کمتر از یک درصد از وسعت کشور را به خود اختصاص داده است بیش از سه و نیم درصد تولیدات کشاورزی در آن انجام می‌شود.

درجانی ادامه داد: بسیاری از محصولات بخش کشاورزی و استراتژیک در کشور در استان گیلان توسط کشاورزان این استان در حال تولید است.

وی گردش مالی در بخش کشاورزی در استان گیلان را بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و بیان کرد: فقط از محصول برنج تولیدشده در استان گیلان بیش از ۲۰ میلیون نفر از مردم ایران استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود: بسیاری از محصولات مانند برنج چای، نوغان، صنوبر و جنگل‌ها و مراتع و بسیاری از مؤلفه‌های اصلی امنیت غذایی کشور در این استان تولید می‌شود.

درجانی با تأکید مجدد بر اهمیت جلسه خاطرنشان ساخت تمامی موارد مطروحه و مسائلی که بیان شد نشان‌دهنده اهمیت این کارگروه با حضور مدیران، معاونان و روسای استانی در همین راستا است که توسط استانداری تشکیل‌شده است.

Share