عضو کمیسیون امنیت ملی:

زاهدی وفا گفت فرزندانم در کانادا متولد شده اند | آنها کد تامین اجتماعی کانادا را نداشته اند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی توضیحات وزیر پیشنهادی تعاون،کار، رفاه اجتماعی در مورد شایعه دو تابعیتی بودن فرزندانش را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، ابوالفضل عمویی با اشاره به معرفی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار،رفاه اجتماعی اظهار داشت: وزارت رفاه، کار و تعاون از وزارتخانه های بزرگ و تاثیرگذار دولت است که در ابعاد اقتصادی و اجتماعی حکمرانی دولت نقش موثری دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن رد ادعای طرح شده در فضای مجازی درباره دوتابعیتی بودن فرزندان وزیر پیشنهادی کار در توضیح این مطلب گفت: در این موضوع، من از شخص آقای زاهدی وفا سوال کردم، وی توضیح داد که هرچند همزمان با دوران تحصیلش در کانادا به عنوان دانشجوی بورسیه وزارت علوم و اقامت در آن کشور فرزندان ایشان نیز در آن زمان متولد شده اند، اما ایشان هیچ اقدامی برای اخذ تابعیت برای آنها نکرده است و این فرزندان هیچگاه کد تامین اجتماعی کشور کانادا را نداشته و در کانادا نیز اقامت ندارند و حتی پس از پایان دوران تحصیل پدر و بازگشت به ایران هیچ سفر خارجی بجز عتبات عالیات نداشته اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: موضوع دوتابعیتی بودن مدیران سطح بالای کشور و وابستگان درجه یک آن‌ها، برای نهادهای نظارتی و امنیتی در کشور موضوع حساس و نامطلوبی است لذا پیش از انتخاب این مدیران درباره آن استعلام لازم صورت می گیرد. *این رویه در مورد دکتر زاهدی وفا نیز طی شده است و رییس جمهور با احاطه کامل به طی شدن این مراحل ، ایشان را به مجلس معرفی کرده است.*

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع تقویت اقتصاد تعاونی، به عنوان یک بخش اقتصاد مردمی که برآمده از انقلاب اسلامی است هم در ماموریت اصولی این وزارتخانه است.
عمویی گفت: به جهت ابعاد متنوع و گسترده فعالیت این وزارتخانه، لازم هست که فردی با دانش بالا و سلامت عملکرد در مصدر هدایت این وزارتخانه قرار گیرد.

وی ادامه داد: این وزارتخانه با هدایت شستا و شرکتهای ذیل سازمان بازنشستگی در فعالیت تولیدی و اقتصادی کشور هم دخیل است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اقای دکتر زاهدی یکی از اساتید باسابقه علم اقتصاد است که سوابق متنوعی در حوزه‌های اجرایی دارد بنابراین می‌تواند با حمایت مجلس، در مسیر بهبود عملکرد این وزارتخانه مهم و کارآیی بخش های اقتصاد وابسته به آن گام بردارد.

Share