دهقانی نماینده مجلس؛

زاهدی وفا به دلیل تابعیت دو فرزندش به مشکل می‌خورد |فکر می‌کنم خود رئیسی هم تجدید نظر کند

یک نماینده مجلس در واکنش به خبر حضور فرزند انسیه خزعلی در کانادا، می‌گوید که کسانی که حاضر نیستند در این مملکت زندگی کنند و به مردم خدمات دهند، متاسفانه خیلی هم عاشق این هستند که بر این مردم حکومت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، الهویردی دهقانی در گفتگو با «انتخاب» در پاسخ به این پرسش که تابعیت کانادا داشتن فرزندان محمد مهدی زاهدی وفا، گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت کار، تاثیری بر آرای نمایندگان دارد یا خیر، گفت: «نیازی به نظر مجلس نیست؛ این سوال را باید از خود هیئت دولت پرسید. چراکه اقای رئیس جمهور گفتند که “اگر فرزند رفت، پدر هم برود”.»

وی ادامه داد: «با توجه به اینکه گزینه پیشنهادی دولت برای این وزارتخانه بعد از رفتن نماینده‌ها به حوزه انتخابیه علنی شد، به صورت رسمی فرصت بررسی در کمیسیون‌های مجلس نبوده است. یک عده از دوستان شناختی داشتند و اظهار نظراتی شد. با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر تعاملاتی که بین نمایندگان و آقای زاهدی وفا در زمان سرپرستی وزارت‌خانه ارائه شده است و همکاران اظهار نظراتی داشتند، به نظر می‌اید که به مشکل بر بخورند. همچنین مسئله تابعیت دو فرزند ایشان هم به این مشکل اضافه می‌شود. از طرف دیگر هم آقای رئیس جمهور گفته‌اند که اگر فرزند رفت پدر هم برود،جای تامل دارد و فکر می‌کنم که در این صورت خود آقای رئیسی هم تجدید نظر کند.»

این نماینده مجلس همچنین درباهر حضور فرزند انسیه خزعلی در کانادا، بیان کرد: «این را در دولت‌های قبلی هم بارها گفته‌ایم اما دولت فعلی باید با دولت‌های قبلی تمایزاتی داشته باشد. کسانی که حاضر نیستند در این مملکت زندگی کنند و به مردم خدمات دهند، متاسفانه خیلی هم عاشق این هستند که بر این مردم حکومت کنند. بنابراین اینجا یک تعارضی وجود دارد.»

دهقانی افزود: «به باور من کسانی که زندگی‌شان آن ور آب‌هاست و طبیعتا نسل‌هایشان هم دارد به کشور دیگری منتقل می‌شود، حکومت آن‌ها بر این مردم چنگی به دل نخواهد زد. افزون بر این مشکلاتی را، هم از نظر سیاسی و اجتماعی و هم از نظر عملی و اجرایی ایجاد خواهد کرد.»

Share