خرید بلور پایه دار دست ساز لرستان

در استانهای زیادی از جمله لرستان، انواع بلور پایه دار لرستان تولید شده و در دسترس عموم مردم می باشد.

یکی از انواع ظروف محبوب پذیرایی ظرف بلور می باشد برخی از آنها پایه دار و برخی ساده اند و افراد زیادی می باشند که به دنبال این گونه ظروف از نوع ارزان و قدیمی و البته رنگی می باشند که از آن به عنوان دکور یا برای مهمانی استفاده کنند.

امروزه بلورها نیز دارای طرحها و رنگهای خاص و به خصوصی شده اند و نسبت به گذشته تنوعات بسیاری پیدا کرده اند.

اگر شما نیز از آن دسته از افراد علاقه مند به این نوع ظروف می باشید می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید و اطلاعات مفیدی را درباره ی آنها به دست آورید.

کریستال یا بلور یکی از ظروف محبوب ایرانیان که خرید بلور پایه دار می‌باشد که از قدیم در اکثر مهمانیها و یا گنجه ها دیده می شود بلور پایه دار معمولاً در انواع ارزان و گران وجود دارد که بستگی به طرح و مدل آن دارند بلورها دارای دسته های کلی مانند فلزات وهادیها می باشند.

از ظروف بلوری برای مصارف متعدد از جمله شیرینی خوری، آجیل خوری، میوه خوری و حتی پارچ و لیوان مسی و غیره نیز استفاده می شود.

این ظرفها را حتی به عنوان هدیه نیز به یکدیگر می دهند و معمولا تازه عروسها نیز آنها را برای جهاز خود خریداری می نمایند.

اکثر افراد کریستال و بلور را یکی می دانند اما باید بدانید که این دو نوع با یکدیگر متفاوت می باشند، کریستالها از شیشه های سرب دار به وجود آمده اند اما بلورها بدون اکسید سرب تولید شدند و در بسیاری دیگر از موارد با یکدیگر متفاوت می باشند.

بلور پایه دار دست ساز

برخی از ظروف به صورت دست ساز می باشند که معمولا ظروف بلور دست ساز بدون جعبه و بسته بندی هستند.

معمولا ظروف بلوری مانند قندان، آجیل خوری، میوه خوری و شکلات خوری و غیره پایه دار می باشند.

برای تشخیص ظروف بلوری از کریستال می‌ توان با انگشت به ظروف ضربه زد اگر ظروف کریستال باشد صدای ایجاد شده از آن مانند صدای  ظریف می باشد ولی بلعکس اگر ظروف بلوری باشد صدای ظریفی نخواهد داشت.

اگر ظروف بلوری شما دچار خط و خش شد خمیردندان چاره ای برای از بین بردن خراشهای روی بلور می باشد به این صورت که مقداری خمیر دندان را به آن قسمتی از ظرف که دچار خراش شده می زنید و تا خش و خطهای روی ظرف از بین برود اما باید دقت کنید که خمیر دندان را فقط روی همان قسمت که خراش ایجاد شده بزنید زیرا ممکن است درخشندگی و شفافیت ظرف کم شود.

طبق آزمایشات انجام شده روی ظروف بلور پایه دار دست ساز پی برده اند که محلول و آب و سرکه سیب می تواند ظروف بلوری که کدر شده را از این حالت خارج کند و شفافیت ظرف را برگرداند.

ظروفهای بلوری دارای لبه ضخیمی می‌ باشند که این ضخیم بودن سبب بالا رفتن دوام ظروف می شود.

ظروف بلوری مانند ظروف کریستال هیچگونه حبابی ندارند و از آنجایی‌ که ظروف کریستال قیمت بسیار بالایی دارند و بسیاری از افراد بودجه ی کافی برای خرید این ظروف را ندارند می توان به جای ظروف کریستالی، ظروف بلوری را خریداری کرد زیرا قیمت ظروف بلوری کمتر می باشد و علت ارزان تر بودن آن این است که ظروف بلوری ظرافت و درخشندگی کمتری نسبت به ظروف کریستال دارند.

ظروف بلوری به راحتی با تمام وسایل منزل شما ست می شوند و استفاده از آنها به عنوان دکوری بر زیبا تر شدن وسایل منزلتان می افزاید.

بلور پایه دار لرستان

کشورهای زیادی درجهان هستند که حجم وسیعی از این محصول را تولید و عرضه می کنند و ایران هم جزو کشورهای بزرگ این صنعت می باشد، این ظروف یا ظروف شیشه ای شامل انواع لیوان، فنجان، قندان، آجیل خوری، بستنی خوری، سرویس چای خوری و پذیرایی و غیره می باشد که به علت شکل خاص آن و زیبایی منحصر به فرد شان بیشتر مردم از آن در میهمانی شان استفاده می کنند.

بهتر است حین شستشو و بعد از آن یعنی جهت خشک کردن از پارچه های نرم استفاده شود تا هم از ایجاد خط و خش جلوگیری شود و هم در افزایش عمر آنها موثر باشد.

همان طور که اشاره شد در استانهای زیادی از جمله لرستان، انواع بلور پایه دار لرستان تولید شده و در دسترس عموم مردم می باشد.

توجه داشته باشید که امروزه این ظروف و همچنین ظروف مسی با کیفیتهای گوناگون تولید شده و البته برخی کلاه برداران ظروف شیشه ای را به جای ظروف بلور و کریستالی به خریداران عرضه می کنند که توانسته اند سودهای کلانی در این زمینه به دست آورند.

اما مجموعه ی ما در تولید و عرضه ی این ظروف از مواد اولیه ی با کیفیت استفاده نموده و پرسنل تولید از زبده ترین نیروها هستند، در ضمن شما می توانید قبل از خرید، از کارشناسان خبره ی ما استفاده نموده و اطلاعات لازم در خصوص ظروف کریستالی را به دست آورید.

Share