با تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی

تاسیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی در غرب مازندران

دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی غرب مازندران با مرکزیت شهرستان تنکابن تاسیس می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده حوزه انتخابیه شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی غرب مازندران و در شهرستان شهرستان تنکابن تاسیس می‌شود.

سید شمس الدین حسینی افزود: تاسیس این دانشکده که از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار گرفته بود، پس از ارزیابی‌های کارشناسی، امکان سنجی‌های جغرافیایی و در نظر گرفتن شاخص‌ها، معیار‌ها و استاندارد‌های تخصصی توسط مراکز تخصصی ، در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح و به تصویب این شورا رسید.

نماینده حوزه انتخابیه شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار می‌رود، با تاسیس و آغاز فعالیت این دانشکده، امکانات، منابع و خدمات بهداشتی و درمانی به‌ طور متوازن و با کیفیت و کمیت بهتر و نیز مناسب‌تری در اختیار مردم غرب مازندران قرار گیرد.

گفتنی است؛ “دانشکده علوم پزشکی” بالاتر از”دانشکده پزشکی” بوده که تاسیس آن، علاوه بر ایجاد ظرفیت برای تاسیس چندین دانشکده از جمله پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و …، موجب ارتقا و توسعه دانشکده پردیس پزشکی کنونی در شهرستان رامسر، طراحی و استقرار تشکیلات و هیات علمی متخصص آن و گسترش امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی در غربی‌ ترین نقطه استان می شود.

Share