دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در بیانیه‌ای اعلام کرد:

اعلام ضرایب سوابق تحصیلی دیپلم نظام ترمی‌واحدی و ۳-۳-۶ در کنکور ۱۴۰۲

داوطلبان برای اطلاع از ضرایب سوابق تحصیلی دیپلم نظام ۳-۳-۶ برای سال ۱۴۰۲ و ضرایب سوابق تحصیلی نظام سالی واحدی/ترمی واحدی برای سال ۱۴۰۲به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در بیانیه‌ای، ضرایب سوابق تحصیلی دیپلم نظام ۳-۳-۶ و نظام ترمی‌واحدی و سالی‌واحدی را برای متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال تحصیلی آینده منتشر کرد.

این دبیرخانه براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و به‌خصوص ماده واحده «سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه)» مشتمل بر ۹ ماده و ۳ تبصره این ضرایب را منتشر کرده است.

بر اساس این خبر، داوطلبان برای اطلاع از ضرایب سوابق تحصیلی دیپلم نظام ۳-۳-۶ برای سال ۱۴۰۲ و ضرایب سوابق تحصیلی نظام سالی واحدی/ترمی واحدی برای سال ۱۴۰۲به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

همچنین بر اساس مصوبه شورا مصوب در جلسه ۸۶۳ (۱۷ خرداد ۱۴۰۱) شورای عالی انقلاب فرهنگی که ۲۵ تیر ۱۴۰۱ توسط آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری ابلاغ شد، سازمان سنجش آموزش کشور ملزم است کنکور ۱۴۰۲ را بر اساس این ماده واحده اجرا کند.

همچنین بر اساس ماده یک مصوبه شورا: «سنجش: فرآیند ارزیابی میزان دانش، توانایی و پیشرفت تحصیلی متقاضیان برای ورود به موسسه است که از طریق «نمره کل سابقه تحصیلی» و «نمره کل آزمون اختصاصی» انجام می‌شود. پذیرش: فرآیند انتخاب متقاضیان ورود به موسسه در رشته‌های پرمتقاضی است که توسط سازمان صورت می‌گیرد».

بر اساس بند ۳ ماده ۳ این ماده واحده نیز «سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پرمتقاضی در سال تحصیلی ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ فقط پایه دوازدهم به میزان ۴۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ فقط پایه دوازدهم به میزان۵۰ درصد با تاثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ – ۱۴۰۵ فقط پایه یازدهم و دوازدهم به میزان۶۰ درصد با تاثیر قطعی و برای سال تحصیلی ۱۴۰۵ – ۱۴۰۶ و بعد از آن پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان۶۰ درصد با تاثیر قطعی در نمره کل نهایی خواهد بود.»

Share