مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان؛

آیت الله ضیابری عامل اصلی راه اندازی آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت بودند

حسینی با بیان اینکه آیت الله ضیابری از عناصر اصلی راه اندازی آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت بود گفت: آسایشگاه سالمندان و معلولین گیلان صدقه جاریه آیت الله ضیابری محسوب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان؛ «علی حسینی» در آیین تجدید میثاق با عالم ربانی حضرت آیت الله «ضیابری» که در مسجد کاسه فروشان رشت برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آسایشگاه معلولین و سالمندان استان گیلان، از مرحوم حضرت آیت الله ضیابری، آیت الله احسانبخش و آیت الله رودباری به نیکی یاد کرد.

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان. رشت در ادامه همچنین از زحمات آیت الله «حجازی» امام جماعت مسجد کاسه فروشان رشت که مزار زنده یاد حضرت آیت الله ضیابری در آنجاست، قدردانی کرد و افرود: تعداد ۴۶۰ نفر در آسایشگاه سالمندان گیلان بستری و نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه این مرکز بهترین صدقه جاری حضرت آیت الله ضیابری محسوب می‌شود گفت: آیت الله ضیابری خیلی از گرسنگان را سیر کردند، دست درماندگان را گرفتند و خیلی از دعواها به کمک ایشان حل و فصل می‌شد.

حسینی با اشاره به اینکه آیت الله ضیابری از عناصر اصلی راه اندازی آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت بودند، اظهار کرد: قطعا بسیاری از افراد متدین در بازار حضور دارند که همواره کمک حال نیازمندان و مددجویان این آسایشگاه هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه آسایشگاه گیلان از نظر حجمی بعد از کهریزک دومین مرکز بشمار می آید، به شخصیت بازاریان خیر در کمک دهی به این مجموعه اشاره کرد و گفت: خیرین همیشه در مشکلاتی همچون سیل و زلزله و… در کنار مردم بودند و از این عزیزان تقاضا می‌کنم که همواره آسایشگاه را برای کمک‌رسانی در نظر داشته باشند.

حسینی اظهار کرد: در این آسایشگاه ۴۶۲ نفر زندگی می‌کنند که تعداد ۲۲۰ نفر بی‌سرپرست بوده و با حکم مقام قضایی نگهداری می‌شوند.

گفتنی است، در این مراسم نکوداشت، که صنف قصابان استان گیلان بانی بودند آیت الله «فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهرستان رشت، آیت الله «حجازی» امام جماعت مسجد کاسه فروشان، آیت الله «فروتن»، آیت الله «رودباری»، حاج اقا «رضا مهدی» رییس احزاب استان، «علی حسینی» مدیر عامل و جمعی از کارکنان آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان به همراه تعدادی از بازاریان و کسبه شهرستان رشت حضور داشتند.

حضرت آیت الله حاج «سیدمحمود موسوی ضیابری»، فرزند آقا سیدمهدی موسوی از علمای معاصر رشت است که در سال ۱۳۰۷ قمری در قریه ضیابر متولد شد و تحت تربیت مرحوم والدش پرورش یافت. در سال ۱۳۲۸ش پس از فوت مرحوم عالم ربانی آیت الله حاج سید مهدی رودباری برای اداره امور حوزه علمیه رشت و تربیت طلاب و محصلین به مسجد کاسه فروشان و مدرسه مهدویه متنقل شد و اداره امور را به دست گرفت. مسجد کاسه فروشان با وجود او محوریتی پیدا نمود و از مساجد مهم مرکزی گیلان به شمار می‌رفت. همچنین ایشان نقش به سزایی در تاسیس و راه‌اندازی آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت داشت.

وی در روز ۱۷ شهریور ۱۳۶۱ مطابق ۱۹ ذی القعده ۱۴۰۲ ق دار فانی را وداع گفت و مردم گیلان را در فقدان خود داغدار کرد. مزار وی در مسجد کاسه فروشان رشت قرار دارد.

Share