مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد؛

آبرسانی به ۱۵۹ روستای شهرستانهای رشت و خمام در طرح محرومیت زدایی

مدیرعامل آبفای گیلان در نشست با نماینده مردم رشت و خمام و رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از آبرسانی به ۱۵۹ روستای شهرستانهای رشت و خمام در طرح محرومیت زدایی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مازیار علی‌پور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای گیلان با اعلام این خبر افزود: این پروژه شامل اجرای۵۲۹ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، ۲۲ باب مخازن ذخیره و تامین فشار با حجمی معادل ۱۲ هزار و ۷۰۰متر مکعب، ۱۸ باب ایستگاه پمپاژ و منابع تامین آب (چاه) و تاسیسات سرچاهی توسط بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در حال اجرا می‌باشد.

وی در ادامه گفت: پروژه آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان گیلان به مبلغ ۱۸ هزار ۲۷۷ میلیارد ریال با هدف آبرسانی شرب به ۷۱۱ روستای استان گیلان در ۱۲ شهرستان، شامل شهرستانهای (رودسر-املش- لنگرود- لاهیجان- آستانه – سیاهکل- رودبار – رشت- انزلی- خمام-تالش – آستارا) به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ابلاغ گردید.

مازیار علی‌پور یادآور شد: با اجرای پروژه مذکور در مجموع ۱۱ دهنه چشمه، ۳۱ حلقه چاه و تاسیسات سرچاهی،  یک هزار و ۶۲۷ کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع، ۷۴ باب مخازن ذخیره زمینی و هوایی به حجم ۲۵ هزار و ۱۷۰ مترمکعب و ۷۱ باب ایستگاه پمپاژ براساس طرح اولیه به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است این جلسه با حضور کوچکی نژاد نماینده مردم شریف شهرستانهای رشت و خمام، ریاست سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان تشکیل شد و در خصوص پروژه‌های در دست اجراء بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در روستاهای شهرستانهای رشت و خمام در قالب پروژه‌های آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان گیلان بحث و تبادل نظر شد.

Share