با حضور معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور انجام شد:

بررسی پروژه های محرومیت زدایی استان گیلان

با حضور مجید آقازاده معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور پروژه های محرومیت زدایی استان گیلان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در این نشست مازیار علیپور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان ضمن تشریح وضعیت استان در حوزه آب و فاضلاب و جمعیت تحت پوشش خدمات این شرکت اظهار داشت: براساس تأکیدات وزیر نیرو مبنی بر آبرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در قالب طرح محرومیت زدایی، ۳۵۰ روستای فاقد آب نیز به طرح آبرسانی به ۷۱۱ روستای گیلان افزوده شدند.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء و بسیج جهادسازندگی بعنوان معین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در گیلان مجری این طرح می‌باشند افزود: پروژه‌های مربوط به شرق گیلان توسط قرارگاه خاتم الانبیاء اجرا می‌شود که آغاز عملیات اجرایی آن با حضور استاندار گیلان کلید خورد.

سپس مجید آقازاده معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور با تأکید بر اینکه خدمت در عرصه سقایی از همه خدمات اولی‌تر است، تصریح کرد: درعرصه سقایی خدمت به مردم بسیار ارزشمند است و تلاش خدمتگزاران آن شایسته تقدیر می‌باشد.

وی سقایی در پروژه‌های محرومیت‌زدایی و جهاد آبرسانی را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: سیاست‌های دولت خدمتگزار مبنی بر محرومیت‌زدایی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار مورد تأکید است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور ضمن تشریح وسعت اجرای این طرح در سطح کشور یادآور شد: بیش از ۲۲ هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در این طرح اجرا خواهد شد و اجرای طرح آبرسانی به بیش از ۷ هزار روستا با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام می‌شود و ۳ هزار روستا نیز در طرح ملی توسط پیمانکاران بخش خصوصی و بیش از ۵ هزار روستا نیز با مشارکت خیرین آبرسان، از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم برخوردار خواهند شد.

وی با تأکید بر مهندسی مجدد طرح‌ها و پروژه‌ها تصریح کرد: کاهش هزینه‌ها بسیار مهم و ضروری است و باید از تجربیات سایر استانها نیز در این خصوص بهره برد.

گفتنی است پیگیری جهت تأمین منابع مالی برای اجرای پروژه‌های فاضلاب با توجه به اهمیت زیست محیطی آن و همچنین رعایت تناسب ابلاغ اعتبارات محرومیت‌زدایی و استفاده از ظرفیت وام بانک‌های خارجی از اهم موضوعات مطروحه در این نشست بود که از سوی مجموعه آبفای گیلان مطرح شد.

Share