مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان:

گیلان می‌تواند قطب صنعت پوشاک کشور شود | گیلان استعداد لازم را برای توسعه پوشاک دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه صنایع پوشاک در گیلان، گفت: استان گیلان استعداد و ظرفیت‌های لازم را برای توسعه صنعت پوشاک دارد و حتی می‌تواند قطب صنعت پوشاک کشور شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی محبوبی حسن کیاده، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان و مدیرکل صمت گیلان، طی بازدید از چندین واحد صنعتی از جمله واحدهای تولیدکننده پوشاک در شهرک صنعتی بندر انزلی از نزدیک روند کمی و کیفی محصولات را بررسی و تحلیل کرد و در حاشیه این بازدیدها، اظهار داشت: صنعت پوشاک امروزه بیش از هر صنعت دیگری در دنیا جهانی شده و به دلیل درآمدزایی و اشتغالزایی بالایی که دارد برای بسیاری از کشورها نیزحائز اهمیت است

محبوبی در ادامه بیان داشت: امروزه انواع پوشاک، یکی از پرمصرف‌ترین بازارها را در جهان به‌خصوص در کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده است و به همین دلیل، بسیاری از کشورها که اهداف بلندمدت اقتصادی را در دستور کار دارند با سرمایه گذاری مناسب در این بخش، توانسته‌اند بازارهای هدف را تصاحب کرده و به تولیدکنندگان اصلی صنعت پوشاک بدل شوند.

وی افزود: صنعت پوشاک ایران به لحاظ کیفیت قابلیت رقابت پذیری با دیگر کشورهای تولیدکننده پوشاک را دارد، چراکه به لحاظ دوخت و طراحی همچنان جزو کشورهای برتر به شمار می‌رویم، منتهی به دلیل مشکلاتی از جمله هزین‌های بالای تأمین مواد اولیه، بالا بودن سود بانکی، واردات بی‌رویه، فرصت رقابت برابرش با رقبای جهانی کم سو شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه صنایع پوشاک در گیلان، گفت: استان گیلان استعداد و ظرفیت‌های لازم را برای توسعه صنعت پوشاک دارد و حتی می‌تواند قطب صنعت پوشاک کشور شود.

محبوبی اضافه کرد: مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای روی تولید و صنعت کشور دارند و به دقت موارد را رصد می‌کنند چرا که این بخش به عنوان یک پیشران می‌تواند سایر حوزه‌ها در کشور فعال و سرپا نگه دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های صادراتی گیلان به کشورهای حاشیه خزر، گفت: تبادلات تجاری ایران با کشورهای اورآسیا، یکی از بهترین فرصت‌های ممکن برای توسعه و افزایش صادرات انواع اقلام کالایی از استان‌های شمالی ایران به این کشور‌های عضو این پیمان اقتصادی است.

وی در پایان افزود: ضرورت دارد از روابط استراتژیک خود با کشورهای حاشیه خزر، برای توسعه مبادلات تجاری خود بهره برداری کنیم.

Share