آیت‌الله رمضانی در مراسم روز هشتم ماه محرم:

پیامبر اکرم (ص) رحمتی بزرگ برای همه عالمیان است | فرستادن صلوات زیاد، فواید دنیوی و اخروی دارد

آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم روز هشتم ماه محرم که در صحن بقعه خواهر امام رضا (ع) رشت برگزار شد، اظهار کرد: درود خداوند به پیامبر اکرم (ص) نشان دهنده احترام ویژه به ایشان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم روز هشتم ماه محرم که در صحن بقعه خواهر امام رضا (ع) رشت برگزار شد، اظهار کرد: درود خداوند به پیامبر اکرم (ص) نشان دهنده احترام ویژه به ایشان است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه همه انبیای الهی به عنوان واسطه‌ای میان انسان‌ها و خداوند متعال هستند، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) به دلیل داشتن جایگاه معنوی و اخلاقی خود واسطه بین بشر و خداوند در خوبی‌ها و رفع حاجات است.

وی با بیان اینکه وجود پیامبر اکرم (ص) واسطه رسیدن فیض الهی برای تمام پیامبران است، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم تنها به نام پیامبر اکرم (ص) قسم یاد کرده است.

آیت‌الله رمضانی افزود: همه پیامبران، رحمت هستند اما پیامبر اکرم (ص) رحمتی بزرگ برای همه عوالم و عالمیان است.

وی با تاکید بر آثار فرستادن صلوات زیاد و فواید دنیوی و اخروی آن، ابراز کرد: از فواید دنیوی فرستادن صلوات همراه با توجه، برطرف کننده حاجات انسان، پاک‌کننده اعمال ناشایست و از بین بردن فقر است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: بهره‌مندی از شفاعت پیامبر اکرم (ص)، برابری با تسبیح و تکبیر خداوند، کفاره و محو گناهان، بهره‌مندی از ثواب ۷۲ شهید و… از آثار دنیوی ذکر صلوات عنوان شده است.

وی با اشاره به اینکه در روایات بسیار زیادی به ارزش صلوات فرستان تاکید شده است، افزود: انسان با محاسبه خود باید چیزی را به خداوند متعال عرضه نموده تا خداوند در زندگی بهترین الطاف را شامل حال وی کند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) نزد خداوند از جایگاه و احترام ویژه‌ای برخوردار هستند، اظهار کرد: خاندان اهل‌بیت (ع) همواره مظهر کرم، سخاوت و واسطه خیرات الهی به بندگان هستند.

Share