همزمان با سراسر کشور؛

سیزدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در مصلی رشت برگزار می‌شود

سیزدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با شش هزار و ۲۰۰ نقطه از ایران و ۴۵ کشور جهان، صبح جمعه در مصلی رشت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیزدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با شش هزار و ۲۰۰ نقطه از ایران و ۴۵ کشور جهان، صبح جمعه در مصلی رشت برگزار می‌شود.

مسئول تبلیغات هیئت روضات‌الحسین(ع) رشت در نشست با رسانه‌ها، با اشاره به برگزاری سیزدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با شش هزار و ۲۰۰ نقطه از ایران و ۴۵ کشور جهان در رشت، اظهار کرد: این همایش همانند سال‌های گذشته در نخستین جمعه ماه محرم برگزار خواهد شد.

محمد فتحی‌پور تصریح کرد: همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی برای سیزدهمین سال پیاپی به همت هیئت روضات‌الحسین(ع) رشت از ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۵ شهریور در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم همه ساله با استقبال پرشوری در گیلان مواجه می‌شود، خاطرنشان کرد: مادران گیلانی همه ساله با هدف رشد و پرورش فرزندان شیرخوار خود در دریای پرمهر معنویت حضرت سیدالشهدا(ع) در این مراسم شرکت می‌کنند.

فتحی‌پور، بنای مراسم شیرخوارگان حسینی(ع) را بر پایه نذرنامه‌خوانی عنوان کرد و با تأکید بر اینکه مادران با قرائت دسته جمعی نذرنامه، فرزندان خود را نذر یاری قیام حضرت صاحب‌الزمان(عج) می‌کنند، گفت: مادران با دریافت لباس‌های متحدالشکل اهدایی هیئت روضات‌الحسین(ع) رشت ویژه کودکان شیرخوار که متشکل از تن‌پوش و روسری سبز علوی و پیشانی‌بند یا صاحب‌الزمان(عج) است به عزاداری شهید شش ماهه کربلا حضرت علی اصغر(ع) می‌پردازند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، سخنران سیزدهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در این شهر است، افزود: این برنامه به صورت زنده از شبکه تلویزیونی باران پخش می‌شود و شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز قسمت‌هایی از این مراسم پرشکوه را پخش می‌کند.

فتحی‌پور ضمن تقدیر از همکاری دفتر اجرایی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در برگزاری این مراسم، ادامه داد: همایش امسال با قرائت قرآن ساعد اصلانی؛ روایتگری عصر عاشورا توسط محمد لطیفی؛ مداحی ذاکرین اهل بیت(ع) اسماعیل عموزاده، رسول خدادادیان و مداح نوجوان مهدی حسن‌زاده؛ اجرای گروه سرود منادیان وحدت و دمام‌نوازی گروه شباب اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

مسئول تبلیغات هیئت روضات‌الحسین(ع) رشت اضافه کرد: مراسم سوگواری دهه نخست محرم با عنوان «بوی خوش حسین(ع)» از شامگاه ۹ شهریور به‌مدت ۱۱ شب در مسجد امام رضا(ع) گلسار با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میرشمس اکبرحسینی و مداحی سید محمدرضا مؤمنی و محسن کاشفی، و برگزاری ویژه‌برنامه ظهر عاشورا همراه با اجرای نمایش بزرگ میدانی از دیگر برنامه‌های این هیئت در محرم امسال است.

Share