مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد؛

نجات ۱۷ گمشده در ارتفاعات تالش | گروه‌های کوهنوردی تجهیزات لازم را داشته باشند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از نجات ۱۷ گمشده در محور اسالم به خلخال خبر داد و گفت: عوامل امدادی پایگاه ورگه دره تالش پس از اعزام به منطقه مذکور طی ۴ ساعت تلاش عملیات جست‌وجو توانستند گم شدگان را پیدا و به مسیر اصلی بازگردانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از گم شدن یک گروه ۱۷ نفره در ارتفاعات کلکله خبر داد و گفت: این حادثه در محور اسالم به خلخال منطقه ییلاقی کلکله رخ داد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه این حادثه به جمعیت هلال احمر در ساعت ۲۱:۰۰ روز یکشنبه ۱۶ مرداد اطلاع‌رسانی شد و امدادگران در ساعت ۲۱:۴۴ در صحنه حضور یافتند، گفت: وقتی این حادثه به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد، دو تیم از پایگاه ورگه دره تالش به منطقه مذکور اعزام و طی یک عملیات جست‌وجو، گم شدگان را پیدا و به مسیر اصلی بازگردانند.

غلامی با اشاره به اینکه این عملیات در ساعت ۰۱:۲۳ بامداد پایان یافت، افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی نداشت.

سیاوش غلامی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از تجهیزات لازم در هنگام سفر و کوهنوردی، اظهار کرد: هموطنان حتما مسیرهایی را انتخاب کنند که خوب می‌شناسند و اخبار هواشناسی را نیز دنبال کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تاکید کرد: به دلیل‌عدم آشنایی گروه‌های کوهنوردی با شرایط جوی مناطق صعب العبور کوهستانی و نوعائعدم آشنایی با منطقه، از سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات اجتناب کنند، گروه‌های کوهنوردی همچنین ضمن به همراه داشتن تجهیزات لازم کوهنوردی حتی المقدور قبل از حرکت، هیئت کوهنوردی و مراکز امدادی را از زمان و منطقه صعود خود مطلع کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: مردم برای گزارش حوادث می‌توانند به صورت شبانه روزی با تلفن ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر تماس بگیرند.

Share