در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران استان گیلان مطرح شد؛

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در گسترش عدالت اجتماعی نقش بسزایی دارد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به نقش موثر این صندوق در گسترش عدالت اجتماعی خواستار تبیین و ترویج خدمات صندوق شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران استان گیلان با حضور بیت‌الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، سیاوش آقاجانی مدیرکل و رییس شورای هماهنگی مدیران و دیگر اعضا به میزبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان برگزار شد.

برقراری در ابتدا با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم گفت: باید از واقعه عاشورا درس گرفته و در مسیر امام حسین علیه السلام و مکتب نورانی امام قرار بگیریم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر، بیش از هفت میلیون نفر واجد شرایط بیمه شدن هستند که تحت هیچ بیمه‌ای نیستند.

برقراری با اشاره به اینکه بخشی از این بیمه نشدگان در مرزسنی ۵۰ سال قرار دارند، گفت: با توجه به اینکه شرایط بیمه شدن حداکثر ۵۰ سال سن می‌باشد این صندوق فرصتی است که محرومان می‌توانند با پرداخت حق بیمه اندک از مزایای آن استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به دولتی بودن این صندوق گفت: بیمه شده بسته به انتخاب هر یک از هشت سطح درآمدی تعریف شده، پنج درصد حق بیمه را شخصا و ۲ برابر آن را دولت پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به منویات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص گسترش عدالت اجتماعی از برنامه ریزی صندوق برای جذب یک میلیون بیمه شده جدید خبر داد و افزود: باتوجه به رویکرد تحولی و انقلابی دولت مردمی این امر قابل تحقق است.

برقراری با اعلام این خبر سهم گیلان را از این تعداد ۲۸ هزار نفر عنوان کرد.

وی جامعه هدف در گیلان را ۴۱۸ هزار نفر عنوان کرد و افزود: تاکنون این صندوق در گیلان ۹۷ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور در ادامه این نشست ضمن اشاره به تاریخچه این صندوق به تشریح کلیه اقدامات انجام شده از ابتدای تشکیل تا کنون پرداخت.

وی همچنین با اشاره به قرارگاه کرامت، به منظور توسعه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از سیاوش آقاجانی رییس شورای هماهنگی مدیران استان گیلان خواست در راستای تبیین خدمات و شناسایی بیشتر صندوق از ظرفیت‌های خود در استان استفاده کند.

سیاوش آقاجانی نیز در همین راستا ضمن اعلام آمادگی خود در اداره کل برای معرفی و ترویج ظرفیت‌ها و خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایربه جامعه هدف، به رییس روابط عمومی شورای هماهنگی مدیران استان دستور داد تا از ظرفیت‌های موجود به این منظور استفاده کند.

Share