فردا آخرین مهلت بیمه باغ‌های چای گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا ،مدیر صندوق بیمه کشاورزی گیلان از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی بیمه محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: فردا آخرین مهلت بیمه باغ‌های چای در گیلان است. صفار حمیدی با اشاره به محدودیت زمانی برای بیمه محصولات کشاورزی اظهار کرد: کشاورزان و دامداران در محدوده زمانی مشخص شده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا ،مدیر صندوق بیمه کشاورزی گیلان از افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی بیمه محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: فردا آخرین مهلت بیمه باغ‌های چای در گیلان است.

677477_PhotoA
صفار حمیدی با اشاره به محدودیت زمانی برای بیمه محصولات کشاورزی اظهار کرد: کشاورزان و دامداران در محدوده زمانی مشخص شده می‌توانند نسبت به خرید بیمه‌نامه‌ها اقدام کنند.

وی فرصت بیمه باغ‌های چای در گیلان را تا فردا اعلام کرد و افزود: چایکاران نسبت به بیمه باغ‌های خود سریع‌تر اقدام کنند.

به گفته حمیدی، بیمه محصول عدس تا هفتم اردیبهشت جاری ادامه دارد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی گیلان با بیان اینکه مهلت بیمه خزانه برنج تا ۱۵ فروردین امسال بود، تصریح کرد: بیمه شالیزارهای برنج تا پایان اردیبهشت جاری ادامه دارد.

وی به پیش‌بینی تمدید مهلت ۱۵ روزه بیمه بعضی از محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: اگر از نظر آب و هوایی مشکلی اتفاق نیفتد، بیمه محصولات کشاورزی به صورت مشروط انجام می‌شود.

حمیدی با اشاره به آسیب‌دیدگی خزانه‌های برنج در شرق گیلان، بیان کرد: بازدید از خزانه‌های آسیب‌دیده در شرق گیلان انجام شده و درخواست شالیکاران در حال دریافت است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی گیلان پرداخت خسارت خزانه‌های برنج را به صورت خزانه‌گیری دوباره دانست و خاطرنشان کرد: خرید نشا از دیگر روش‌های پرداخت خسارت خزانه‌های برنج است.

وی بیمه کشاورزی را در زمینه محصولات زراعی، باغی، دامی، طیور، آبزیان و کرم ابریشم برشمرد و یادآور شد: بیمه کرم ابریشم از روز گذشته آغاز شده و به مدت ۲۰ روز ادامه دارد.

حمیدی با بیان اینکه صدور بیمه‌نامه کرم ابریشم تا زمان توزیع تخم نوغان انجام می‌شود، اظهار کرد: تعرفه‌های سال زراعی ۹۲ـ۹۳ محصولات کشاورزی ابلاغ شده است. مدیر صندوق بیمه کشاورزی گیلان به افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی تعرفه پرداخت حق بیمه سهم کشاورز در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال تعهدات بیمه محصولات کشاورزی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است./فارس

Share