شورلت بولت جدید؛ ترکیبی باکیفیت برای رانندگی پاک+ تصاویر
در این تریم از بولت شاهد حضور تک موتور الکتریکی که با جعبه دنده تک سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. میزان خروجی پیشرانه ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر محاسبه شده است. وزن خالص خودرو نیز برابر با ۱۶۷۸ کیلوگرم است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از عصر ایران، بولت یکی از باسابقهترین نامهای صنعت خودرو در بخش تولید انبوه کلاس الکتریکی است. اولین شورولت بولت در اکتبر سال ۲۰۱۶ وارد خط تولید شد و هم اکنون جدیدترین تریم آن یعنی بولت EUV ۲۰۲۲ در میدان رقابت الکتریکیها حضور دارد.
یکی دیگر از ویژگیهای مهم بولت به برچسب قیمتی آن مربوط میشود که کاملا رقابتی طراحی شده است. تریم ایی یو ویی با قیمت پایه ۳۸۹۹۵ دلار عرضه میشود.
بولت الکتریکی
در این تریم از بولت شاهد حضور تک موتور الکتریکی که با جعبه دنده تک سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. میزان خروجی پیشرانه ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر محاسبه شده است. وزن خالص خودرو نیز برابر با ۱۶۷۸ کیلوگرم است.
تریم EUV بولت در تستهای استاندارد ایمنی مورد بررسی قرار نگرفته و نتایج آن در دسترس نیست اما این خودرو مجهز به سطح ۲ رانندگی خودران است. این سطح یعنی آغاز هیجان در بحث رانندگی خودران زیرا در این سطح وارد مرحلهعدم مداخله راننده میشویم. اینجا رانندگان فقط چرخها را از طرق فرمان کنترل میکنند اما کنترل بیشتر عملکردهای وسیله نقلیه توسط پردازنده و هوش مصنوعی انجام میشود. در این سطح همچنان لازم است که دست راننده با فرمان اتومبیل در تماس باشد.
برد حرکتی بولت EUV با یک بار شارژ کامل حدود ۲۴۷ مایل یا ۳۹۷ کیلومتر محاسبه شده که انرژی لازم برای این پیمایش از باتری ۶۵ کیلووات ساعت لیتیمی تامین میشود.
باتری از فناوری شارژ سریع پیشتیبانی میکند تا بدین ترتیب انرژی لازم برای پیمایش ۱۵۳ کیلومتر را در ۳۰ دقیقه ذخیر کند.
خودرو طی ۷ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت میرسد که با توجه به وزن منطقی به نظر میرسد.
رینگهای آلومینیومی در اندازه ۱۷ اینچی ارائه میشوند.
کابین طراحی متناسب با یک خودروی میان رده را دارد. اینجا فناورانههایی مانند نمایشگرهای دیجیتال ۱۰.۲ اینچی برای نمایشگر اصلی سیستم سرگرمی و همچنین نمایشگر ۸ اینچی برای اطلاعات کیلومتر استفاده شده است. سیستم پشتیبانی بیسیم از اپل کارپلی نیز حضور دارد اما خبری از اندروید اتو نیست.
دیدگاه