طراحی متفاوت و یک کابین قابل قبول؛

خودروی بسیار کوچک چینی از «دورسن»+ تصاویر

انرژی مورد نیاز خودرو توسط باتری لیتیومی ۳۰.۱ کیلووات ساعت تامین می‌شود که برد حرکتی ۳۰۲ کیلومتر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. زمان مورد نیاز برای شارژ کامل با شارژر عادی برابر با ۱۰ ساعت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مازیار دانیالی در عصر ایران نوشت: دورسن یک گروه خودروسازی در چین است که نام آن در مقایسه با دیگر خودروسازان کشور مذکور کمتر شناخته شده و مطرح، است. این برند فعالیت خود را در سال ۲۰۱۸ آغاز کرده است.

تا کنون دو نمونه از محصولات این کمپانی را در گروه خودروی عصر ایران معرفی کرده‌ایم که مدل جی۷۰اس را اینجا و مدل جی۶۰اس را اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

دورسن یک الکتریکی بسیار کوچک را نیز در کارنامه خود دارد که طراحی آن متفاوت با دیگر خودروهای بازار این کشور است. E۲۰ حدود ۲۰ هزار دلار قیمت دارد و از منظر ابعاد برابر با ۲۸۷۱ میلیمتر در طول، ۱۵۶۳ میلیمتر در عرض و ۱۵۶۸ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن برابر با ۱۷۶۵ میلیمتر و ارتفاع از سطح زمین ۱۲۷ میلیمتر محاسبه شده است.

وزن خالص خودرو نیز برابر با ۹۱۲ کیلوگرم است.

همانطور که اشاره شد در رابطه با یک الکتریکی کوچک صحبت می‌کنیم که در بخش پیشرانه آن از تک موتور الکتریکی ۳۵ کیلوواتی (۴۷ اسب بخار) استفاده شده است. گشتاور مجموعه نیز برابر با ۱۲۵ نیوتن متر است. در بخش جعبه دنده نمونه تک سرعته با محور جلو در ارتباط است.

انرژی مورد نیاز خودرو توسط باتری لیتیومی ۳۰.۱ کیلووات ساعت تامین می‌شود که برد حرکتی ۳۰۲ کیلومتر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. زمان مورد نیاز برای شارژ کامل با شارژر عادی برابر با ۱۰ ساعت است.

بیشینه سرعت نیز برابر با ۱۱۰ کیلومتر برساعت محاسبه شده است.

سیستم ترمز در تمامی چرخ‌ها دیسکی است. رینگ‌های آلومینیومی در حالت استاندارد ۱۴ اینچی هستند.

فضای کابین از طراحی زیبا و قابل قبولی برخوردار است که به رغم محدودیت فضا، براحتی با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.

از امکانات این فضا می‌توان به سیستم تهویه، استارت دکمه ای، نمایشگر دیجیتال اطلاعات کیلومتر، نمایشگر لمسی سیستم سرگرمی، ناوبری ماهواره ای، پشتیبانی از فرمان‌های صوتی، بلوتوث، سوکت ۲۲۰ ولت، پورت یو اس بی، استراحتگاه دست، پاور ویندوز، برف پاک کن عقب، آینه‌ها با تنظیم الکتریکی و… اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: کروز کنترل، ورود بدون کلید، ترمز پارک الکترونیک، دوربین عقب، نشانگر فشار باد لاستیک ها، ای بی‌اس، ایی بی‌دیی، دستیار حرکت در سربالایی، ایربگ و… قابل اشاره هستند.

Share