نماز عید سعید قربان در تالش برگزار شد

حجت‌الاسلام نقدی: فلسفه عید قربان، قربانی کردن نفس و بهترین داشته ها است

نماز عید سعید قربان با استقبال مردم شهرستان تالش در مساجد اهل سنت و تشیع این شهرستان اقامه شد؛ مساجد محمدیه ویژه اهل تسنن و جامع شهر تالش کانون این مراسم عبادی بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین محمدامین نقدی، نماز عید را در مسجد جامع شهر تالش اقامه کرد(گزارش تصویری)

امام جمعه تالش در خطبه های نماز عید قربان با تبریک این مناسبت گفت: فلسفه این عید قربانی کردن نفس و بهترین داشته ها همچون ابراهیم خلیل الله است.

وی با بیان ارزش کار شهیدان و خانواده آنان اظهار کرد: والدین شهدا ابراهیم وار در حال امتحان الهی هستند و بخصوص در شرایط امروز که رفاه و تجملات زندگی حاکم شده شهادت هنری ارزنده است.

 نقدی در ادامه پیام عید سعید قربان را نزدیکی به خداوند بیان کرد و آن را ثمره تقوای الهی توصیف کرد.

خطیب نماز عید قربان تالش با اشاره به برپایی نمازهای جمعه در کشور اظهار کرد: کشورهای مختلف برای برپایی تجمعات مردمی هزینه های فراوانی را صرف می کنند در حالیکه گردهمایی مردم ایران در مساجد، بواسطه قدرت ایمان و اسلام صورت میگیرد که نماز جمعه یکی از این مراسم‌ها است.

وی تصریح کرد: نماز جمعه که خداوند در قرآن تاکیدات فراوانی برای برپایی آن دارد پس از انقلاب اسلامی در بیشتر نقاط کشور خوانده میشود که حاصل خون شهیدان و محلی جهت موعظه، دعوت به تقوای الهی است.

 نقدی با تقدیر از ائمه پیشین جمعه شهرستان تالش و بیان شروع کار خود، از عموم مردم برای حضور در این آیین عبادی و سیاسی دعوت به همکاری کرد.

امام جمعه تالش همچنین قرآن را کلام راسخ خداوند بیان کرد که می بایستی در اداره جامعه و مقابله با تهاجم فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین پروایی نماینده گیلان در مجلس خبرگان نیز با حضور در مسجد جامع تالش نماز عید را به امامت حجت الاسلام و المسلمین نقدی اقامه کرد.

Share