رئیس کل دادگستری گیلان تأکید کرد:

دغدغه مردم تالش درباره احداث کارخانه کمپوست غرب گیلان رفع شود

حجت‌الاسلام خلیلی درباره طرح احداث کارخانه کمپوست در غرب گیلان گفت: این طرح باید مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار گیرد تا دغدغه مردم تالش در این باره برطرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هفتمین نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان به ریاست حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان با موضوع بررسی راهکارهای رفع مشکلات زیست محیطی زباله غرب گیلان صبح امروز برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در این نشست، ساماندهی زباله را از اهم مسائل استان گیلان و اولویت مسئولان دانست و افزود: لازم است بر مبنای نظرات درست کارشناسی و توجه به همه جوانب، بهترین راهکار برای حل مشکل زباله درنظر گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی با بیان لزوم تبعیت کامل از ضوابط قانونی برای ایجاد کارخانه کمپوست غرب گیلان تصریح کرد: لازم بود پیش از آغاز احداث کارخانه کمپوست همه فرآیندهای قانونی طی شود که متاسفانه تاکنون هیچگونه مجوز قانونی برای ایجاد کارخانه کمپوست در محل فعلی آن اخذ نشده است.

وی با اشاره به مطالبه مردم تالش و نگرانی آنان از احداث کارخانه کمپوست در محل فعلی تصریح کرد: باید طرح احداث کارخانه کمپوست در غرب گیلان مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار گیرد تا دغدغه مردم تالش در این باره برطرف شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه فعالیت کارخانه کمپوست، آلودگی‌های زیست محیطی برای اهالی در مجاورت این کارخانه خواهد داشت گفت: حفظ حقوق عامه از وظایف قانونی دستگاه قضایی است و مسئولان موظفند تا برای انتخاب مکانی جایگزین جهت احداث این کارخانه بررسی‌های لازم را انجام دهند و در صورت رعایت چارچوب‌های قانونی، دستگاه قضایی نیز در راستای تسریع راه اندازی آن در محل جدید، حمایت خواهد کرد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ تفکیک از مبدا و نقش آن در کاهش چشمگیر حجم زباله اظهار داشت: شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های متولی باید با اجرای طرح‌های تشویقی و آموزشی، خانواده‌ها را به تفکیک زباله ترغیب و تشویق نمایند.

Share