در دریای کاسپین؛

رژه نیروی دریایی روسیه با حضور ناوهای ایرانی

رژه نیروی دریایی روسیه با حضور ناوهای ایرانی امروز در داغستان در پایگاه ناوگروه خزر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رژه نیروی دریایی روسیه امروز یکشنبه با حضور ناوهای ایرانی در دریای کاسپین برگزار شد.

بر اساس اعلام این رسانه، رژه مذکور با حضور حدود ۴۰ کشتی، قایق و شناور پشتیبانی برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، این مراسم بزرگ و باشکوه به مناسبت روز نیروی دریایی روسیه در داغستان در پایگاه ناوگروه خزر برگزار شد.

این برای اولین بار است که کشتی های ایران و جمهوری آذربایجان در رژه دریای خزر شرکت کردند.

در مجموع حدود ۵۰۰ پرسنل نظامی و حدود ۴۰ کشتی، قایق و شناور پشتیبانی و، بیش از ۲۰ واحد تجهیزات نظامی در این مراسم شرکت کردند.

به گزارش این خبرگزاری، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه سوار بر قایقی، خط رژه کشتی های جنگی را درمسیر «کرونشتات» دور زد و روز نیروی دریایی کشورش را به خدمه تبریک گفت.
ولادیمیر پوتین در این خصوص گفت: من روز نیروی دریایی را به شما تبریک می گویم.

روز نیروی دریایی در روسیه هر سال در آخرین یکشنبه ماه جولای جشن گرفته می شود.

امسال نیروی دریایی روسیه ۳۲۶ مین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد. در مراسم جاری، زیردریایی هسته ای بلگورود وارد ناوگان شد که اولین حمل کننده آزمایشی پهپادهای هسته ای زیر آب پاسیدون خواهد بود.

گفتنی است که ناوهای نیروهای دریایی جمهوری آذربایجان و ایران برای شرکت در رژه روز نیروی دریایی روسیه در روزهای گذشته وارد کاسپیسک شدند.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور روسیه ساعاتی پیش در مراسم روز نیروی دریایی این کشور اعلام کرد که نیروی دریایی روسیه ظرف چند ماه آینده به موشک‌های کروز فراصوت (هایپرسونیک) تجهیز خواهد شد و منطقه استقرار آنها بستگی به منافع روسیه خواهد داشت.

پوتین در این‌باره افزود: ناوچه آدمیرال گروشکوف اولین ناوچه‌ای خواهد بود که با این سلاح های سهمگین و نیرومند روی عرشه خود، به مأموریت نظامی خواهد رفت. نکته اصلی توانمندی نیروی دریایی روسیه است که قادر است با سرعت نور با همه آنهایی پاسخ دهد که تصمیم دارند حاکمیت و آزادی ما را نقض کنند.

Share