مدیرکل دفتر مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی؛

در کشور با پدیده‌ای به نام «باج نیوز» روبه‌رو هستیم

مدیرکل دفتر مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تغییر در شیوه توزیع آگهی‌های دولتی خبر داد و گفت: در کشور باید نظام صنفی در حوزه رسانه شکل بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ایمان شمسایی بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست هم اندیشی با مدیران مسئول نشریات استانی و خبرگزاری‌ها در بوشهر اظهار داشت: حمایت از رسانه‌ها و نشریات محلی را به صورت ویژه به عنوان یک برنامه مهم در دستور کار داریم.

وی با اشاره به حمایت از رسانه‌های محلی یک راهکار برای تحقق عدالت اجتماعی است، اضافه کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار حمایت از رسانه‌های محلی نگاه ویژه و حمایت خاصی از نشریات تخصصی در حوزه‌های مختلف خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم به‌روزرسانی و همگام‌سازی رسانه‌ها در شرایط کنونی تاکید و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید فرزند زمانه خویش باشند و همگام با توسعه فناوری به‌روز شوند و پیش بروند.

وی با اشاره به اینکه میزان استفاده مردم از رسانه‌ها بیشتر شده ولی شکل استفاده تغییر کرده است ادامه داد: باید رسانه‌ها به ابزار روز مجهز شوند و در این شرایط برای مخاطبان خود تولید محتوا کنند.

شمسایی با اشاره به تعداد بالای درخواست‌های استفاده از اینترنت خبرنگاری بیان کرد: برای کسانی که در سامانه ای‌رسانه ثبت‌نام کرده‌اند بسته اینترنتی فعال خواهد شد ولی برای دیگر حمایت‌ها باید وضعیت رصد و پایش و ارزیابی شود.

وی تاکید کرد: درخواست‌های بسیار زیادی از سوی افراد برای بهره‌مندی از حمایت‌های وزارت ارشاد ارائه می‌شود ولی باید بر اساس سوابق و آثار به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که حمایت‌ها به افراد مستحق برسد.

مدیرکل دفتر مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اکنون خبرنگاران فعال برخی از خبرگزاری‌ها امکان استفاده از بسته‌های حمایتی را ندارند و تلاش می‌شود که این موضوع را حل کنیم.

ارائه خدمات حمایتی به خبرنگاران خبرگزاری‌ها

وی گفت: در همین راستا افرادی که معرفی‌نامه از خبرگزاری و یا رسانه خود ندارند، در یک کمیسیون وضعیت آن‌ها بررسی می‌شود و در صورتی که به عنوان خبرنگار فعال تائید شوند، می‌توانند از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند.

شمسایی افزود: همه امور حمایتی معاونت مطبوعاتی شامل معرفی برای دریافت اینترنت، صندوق اعتباری هنر و سایر موارد دیگر از طریق سامانه جامع اطلاع‌رسانی انجام می‌شود و تمامی فعالان رسانه‌ای می‌توانند در این سامانه عضو شوند.

وی اقتصاد رسانه را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: همه رسانه‌ها باید با تولید محتوای خوب مخاطبان خود را جذب کنند و از طریق اقتصاد رسانه را پویاتر کرده و بتوانند به درآمدزایی برسند.

مدیرکل دفتر مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: سه هزار نفر در سامانه جامع رسانه‌های کشور ثبت نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که سه تا پنج هزار نفر دیگر نیز اضافه شوند.

وی تاکید کرد: شیوه توزیع یارانه در بین رسانه‌ها باید تغییر کند و این یارانه‌ها بر اساس تولید محتوای فاخر و آثار جریان‌ساز و تأثیرگذار توزیع شود تا رسانه‌ها هم کیفیت کار خود را افزایش دهند.

شمسایی بیان کرد: باید به رسانه‌های محلی توجه شود و این یک شعار نیست و این برنامه به عنوان یک اصل و نه یک شعار مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: امروز در کشور با پدیده‌ای به نام سایت‌های غیر مجاز و به عبارتی باج نیوز روبه‌رو هستیم که باید از روند افزایشی آنهاجلوگیری شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه‌های محلی باید زیاد شود و از کثرت رسانه‌های سراسری کاسته شود.

وی با اشاره به حمایت از رسانه‌های اینترنتی و پایگاه‌های خبری برخط ادامه داد: با دستورالعمل جدید توزیع آگهی، رسانه‌هایی که آگهی‌های دولتی می‌گیرند باید کد کارگاهی بیمه داشته و یک واحد صنفی باشند.

Share