سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد:

جابه جایی شهرهای قرمز کرونایی در گیلان | ۳۰۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری هستند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جابه جایی شهرهای قرمز کرونایی در این استان گفت: عادی انگاری و بی توجهی به رعایت شیوه نامه ها مهم ترین عامل افزایش آمارها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، فردین مهرابیان با اشاره به آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در استان گیلان اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت همانند هفته گذشته چهار شهرستان گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی با بیان اینکه البته جای برخی از شهرستان‌ها در این رنگ‌بندی تغییر کرده است، گفت: در این هفته شهرستان سیاهکل به شهرهای با وضعیت قرمز استان گیلان اضافه شده است.

مهرابیان با اشاره به اینکه صومعه سرا و ماسال نیز که پیش از این در وضعیت زرد قرار داشتند هم اکنون در وضعیت قرمز جای دارند، افزود: رودسر تنها شهرستانی است که از هفته گذشته همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر شهرستان‌های آستارا، بندرانزلی، رشت، خمام، رضوانشهر، فومن و لنگرود که در وضعیت نارنجی قرار داشتند دو شهرستان لاهیجان و شفت که پیش از این در وضعیت قرمز قرار داشتند از این وضعیت خارج شده و هم اکنون نارنجی هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه هیچ شهر استان گیلان در وضعیت آبی قرار ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان‌های املش، آستانه اشرفیه و تالش در وضعیت زرد قرار دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، ادامه داد: عادی انگاری و بی‌توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک قطعاً شرایط را سخت می‌کند.

مهرابیان تأکید کرد: تزریق دُز سوم واکسن کرونا و همچنین دُز یادآور به افزایش سطح ایمنی جامعه و کاهش آمارها کمک می‌کند.

Share