همزمان با افزایش فشار به مردم؛

تصاویری از خوشگذرانی جنگجویان طالبان با خانواده

طالبان در حالی یک سال حکومت بر افغانستان را جشن می‌گیرند که دختران را از رفتن به مدارس منع کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یک سال پس از به دست گرفتن قدرت در افغانستان، تصاویری از جنگجویان طالبان که با خانواده‌هایشان در حال خوشگذرانی در بند امیر بامیان هستند، منتشر شده است.

به گزارش فرارو، این تصاویر که در یکی از دریاچه‌های پارک ملی بند امیر، یکی از مقصد‌های محبوب آخر هفته در کشور افغانستان گرفته شده است، اعضای طالبان را نشان می‌دهد که از قایق سواری و دورهمی لذت می‌برند.

تصاویر آن‌ها را نشان می‌دهد که روی قایق‌ها جمع شده‌اند، برخی اسلحه در دست دارند، لبخند می‌زنند و با یکدیگر در کنار دریاچه صحبت می‌کنند. برخی از آن‌ها در حال پریدن به داخل آب خنک در میان گرماهی سرسام آور ۴۰ درجه سانتیگراد و بالاتر دیده شدند.

این در حالی است که روز گذشته (۱۳ اوت) درست چند روز قبل از یک سالگرد تسلط طالبان تظاهراتی با مشارکت حدود ۴۰ زن در مقابل ساختمان وزارت معارف در کابل برگزار شد.

آن‌ها شعار «نان، کار و آزادی» سر می‌دادند و بنری را حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود «۱۵ اوت روز سیاه است». شرکت کنندگان در این تظاهرات با مداخله جنگجویان طالبان که با شلیک گلوله به هوا آن‌ها را ترساندند متفرق شدند.

بر اساس گزارش ها، برخی از خبرنگاران که این تظاهرات را پوشش می‌دادند نیز توسط جنگجویان طالبان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

بسیاری از محدودیت‌ها در سال گذشته مجدداً اعمال شده‌اند، به‌ویژه برای زنان، تا با دیدگاه جنبش طالبان داشته باشند. ده‌ها هزار دختر از تحصیل در مدارس متوسطه محروم شده اند و زنان از بازگشت به بسیاری از مشاغل دولتی منع شده اند. زنان همچنین از سفر به تنهایی در سفر‌های طولانی منع شده اند و تنها مجاز به بازدید از باغ‌ها و پارک‌های عمومی در پایتخت هستند.

در اوایل سال جاری، هیبت الله آخوندزاده رهبر طالبان دستور داد که زنان باید کاملاً صورت خود در ملأعام بپوشانند.

سازمان ملل متحد و گروه‌های حقوق بشری بار‌ها حکومت طالبان را به دلیل اعمال محدودیت‌ها مورد انتقاد قرار دادند.

Share