دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان اعلام کرد:

به دنبال گشت ارشاد مسئولین هستیم | بی‌تفاوتی برخی دستگاه‌ها نسبت به مقوله عفاف و حجاب

سجاد سرافراز اظهار کرد: به دنبال گشت ارشاد مسئولین هستیم و آنچه این گشت را مدیریت می‌کند، گروه‌های تخصصی است چرا که امر به معروف و نهی از منکر اقتدار می‌خواهد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سجاد سرافراز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در ایام دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم، گفت: کلیدواژه ایام محرم و قیام ابا عبدالله الحسین، امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه چند سالی است دهه احیاء و روز خبرنگار تلاقی پیدا کردند، گفت: اگر خبرنگاران نبودند، عظمت واقعه عاشورا ابتر می‌ماند و از اسوه‌های خبرنگاران عاشورای حسینی حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) هستند.

سرافراز افزود: امام حسین (ع) قیام کرد تا جلوی انحراف بزرگ در آن زمان گرفته شود و ما نیز به تبعیت از این قیام، پیام آن که امر به معروف و نهی از منکر است را باید در جامعه ترویج دهیم.

وی در ادامه به عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته، ستاد روند بسیار مطلوبی را آغاز کرده است و اولین اقدام ستاد در دو سال گذشته تشکیل، تشکل‌های امر به معروف و نهی از منکر بوده است که تا کنون ۲۰۰ گروه تخصصی در این زمینه ثبت و راه اندازی شد.

سرافراز تصریح کرد: از دیگر اقدامات ستاد در این مدت راه اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر اصناف، محلات، هیات‌های مذهبی، ادارات و دستگاه‌های حاکمیتی است.

وی با اشاره به این مطلب که جهت‌دهی تشکل‌ها از برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: این جهت‌‎دهی‌ها در دو حوزه کلی است و اولین حوزه در ۱۸ عرصه مطالبه‌گری در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و…است و دومین عرصه‌ای که این تشکل‌ها در آن فعالیت کنند حوزه عفاف و حجاب است که این حوزه دو رویکرد برقرار است. ابتدا تذکر لسانی است و رویکرد بعدی مطالبه‌گری از مسئولین در مورد عفاف و حجاب است.

۳۲ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب بالغ بر ۳۰۰ وظیفه برعهده دارند | به دنبال گشت ارشاد مسئولین هستیم 

سرافراز افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۲ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب بالغ بر ۳۰۰ وظیفه برعهده دارند که اگر این وظایف را انجام ندهند بر اساس قانون، ترک فعل کرده و سازمان بازرسی می‌تواند اعلام جرم کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان ادامه داد: به دنبال گشت ارشاد مسئولین هستیم و آنچه این گشت را مدیریت می‌کند، گروه‌های تخصصی است چرا که امر به معروف و نهی از منکر اقتدار می‌خواهد.

در بیشتر مواقع آمران امر به معروف به درستی این عمل را انجام نمی‌دهند

وی با اشاره به اینکه آموزش در حوزه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است، یادآور شد: در بیشتر مواقع آمران امر به معروف به درستی این عمل را انجام نمی‌دهند و خودشان نیز درگیر موارد قضایی و قانونی می‌گردند، بر همین اساس دوره‌های مقدماتی، تخصصی و بینش معروف برای آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر از موارد ضروری در این حوزه می‌دانیم.

هیچ مدیری نمی‌تواند جلوی کارمندی را که امر به معروف و نهی از منکر کرده را بگیرد

وی با تاکید بر حمایت از کارمندان دستگاه‌های حاکمیتی و اداری، یادآور شد: هیچ مدیری نمی‌تواند جلوی کارمندی را که امر به معروف و نهی از منکر کرده را بگیرد.

وی گفت: از کارهایی که بسیار برای ما مهم است ارتباط با رسانه است زیرا در عرصه امر به معروف و نهی از منکر، اطلاع‌رسانی و راه ارتباطی با مردم از طریق رسانه نقش بسیار مهمی دارد.

بازرسی از ۷۰ درصد از دستگاه‌ها و ادارات شهرستان‌ها در حوزه عفاف و حجاب | بی‌تفاوتی برخی دستگاه‌ها نسبت به مقوله عفاف و حجاب

سرافراز با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از دستگاه‌ها و ادارات شهرستان‌ها در حوزه عفاف و حجاب بازرسی شدند، متذکر شد: ۷۵ گروه بر‌ای نظارت بر عفاف و حجاب بر دستگاه‌ها و ادارات اعزام شدند و برای این تعداد، بازه زمانی برای اصلاح به آنها داده شده است که اگر در این مدت انجام ندهند برخورد‌ها به شیوه‌های دیگر و حتی قضایی صورت خواهد گرفت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به بی‌تفاوتی برخی دستگاه‌های اجرایی نسبت به مقوله عفاف و حجاب، بیان کرد: نظارت بر الگوسازی در حوزه عفاف و حجاب وظیفه ستاد بوده و به آن توجه می‌کنیم و امیدواریم در بازه زمانی محدودی به وضعیت مطلوبی در ادارات برسیم.

وی با بیان این مطلب که مطالبه‌گری و پیگیری نارضایتی‌های مردم از دیگر فعالیت‌های این ستاد است، گفت: پرونده‌های بزرگی همانند رشت الکتریک از کارهای بزرگی است که گروه‌های تخصصی ستاد پیگیری کردند و نیز در آستارا گروهی از ستاد امر به معروف جلوی جنگل خواری را می‌گیرند و گروه‌های مردمی در سراسر استان ایجاد شده‌اند که دغدغه دارند و فعالیت‌های عمیق و دقیقی در این حوزه انجام می‌دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه ۹۰ درصد کار حاکمیت درست است، آن بخش کوچکی که خطا صورت می‌گیرد، مردم مطالبه‌گری می‌کنند و رسانه‌ها به ستاد امر به معروف و نهی از منکر اعلام کنند تا پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

Share