توسط مرکز مشاوره روانشناختی مهرآرا

برگزاری مسابقه سخنوری ویژه کودک و نوجوان در رشت

سخنورانِ نونهال و نوجوان از شهرستان های رشت، صومعه سرا، ماسال، رودبار و بندرانزلی با حضور خانواده ها، مسئولان و دوستداران کودک و نوجوان باهم به رقابت پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین مسابقه سخنوری ویژه کودک و نوجوان شمال کشور در «رشت، شهر دوستدار کودک» در سالن هتل المپیک توسط مرکز مشاوره روانشناختی مهرآرا برگزار شد.

در این مراسم که به همت سیده معصومه فتحی مقدم مدیریت مرکز و با مدرسی نسترن تافته گان برگزار شد، سخنورانِ نونهال و نوجوان از شهرستان های رشت، صومعه سرا، ماسال، رودبار و بندرانزلی با حضور خانواده ها، مسئولان و دوستداران کودک و نوجوان باهم به رقابت پرداختند.

سیده معصومه فتحی مقدم مدیر موسس مرکز مشاوره روانشناختی مهرآرا با تاکید بر اینکه همه باهم در مسیر بهزیستی خانواده و افزایش توانمندی های فرزندانمان، به عنوان کانون عشق، فداکاری و ایثتبدیل رسیدن به رفاه اجتماعی گام برمی داریم، افزود: رسالت ما افزایش توانمندی های فردی فرزندان دیار سرسبزمان و کاهش آسیب های فردی و اجتماعی می باشد.

وی افزود: فرزندان ما به واسطه خوب حرف زدن، رفتار مناسب داشتن می توانند افراد موثری در خانه، خانواده، مدرسه و جامعه باشند و بتبع آن شخصیتی را که انتظار دارند در خود نهادینه و شکل می دهند. مهارت برقراری ارتباط،مهارت دوست یابی، مهارت حل مسئله، کاهش خشونت و پرخاشگری، رفع خجولی، مهارت همدلی، درک متقابل، افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس از مهم ترین سرفصل های فن بیان و مهارت ارتباطی موثر با مربی گری سرکار خانم نسترن تافته گان می باشد.

نسترن تافته گان مدرس دوره های فن بیان و مهارت ارتباطی موثر نیز اظهار کرد: آرزوی هر پدر و مادری این است که فرزندش خوب، مفید و دلنشین حرف بزند.هنرآموزان عزیز در این دوره ها با سرفصل ها و نکات آموزشی همراه با بازی لحظاتشان را مفید در کلاس سپری می کنند و هر جلسه مشتاق تر از جلسه قبل به کلاس می آیند.

وی یادآور شد: قرار نیست فرزندان ما تنها شغل گویندگی، مجری گری، دوبلور یا…انتخاب نمایند بلکه رسالت ما این است دانش پذیران فرزند خوب، دوست خوب، در آینده پدر یا مادر خوبی باشند افرادی که مهارت های لازم را در مهارت برقراری ارتباط دارند و انسان مفیدی هستند.

نسترن تافته گان اظهار داشت: به فرموده حضرت علی (ع) مراقب افکارت باش که تبدیل به گفتارت می شود، مراقب گفتارت باش که تبدیل به رفتارت می شود، مراقب رفتارت باش که تبدیل به عادت هایت می شود، مراقب عادت هایت باش که  شخصیتت را می سازد مراقب شخصیتت باش که سرنوشتت می شود.

شرکت کنندگان در اولین مسابقه سخنوری ویژه نونهال و نوجوان عبارتند از:

نونهالان:

۱_مهتا آقایاری ۲_مهراد ایزدی ۳_محمدپارساعیسایی۴_گلسا جودی  ۵_دنیا باقری زاده ۶_افرا رضایی ۷_مهرسامیرزایی۸_هیراد جوزی ۹_سیده سانیا بهاری ۱٠_آیه اورنگ

نوجوانان:

۱۱_رزمظلومی ۱۲_مهرسامحبی ۱۳_عسل نژادی ۱۴_نازنین فاطمه یعقوبی ۱۵_آراد رستمی ۱۶_ستایش رضائی ۱۷_باران ساحلی ۱۸_یاس ضیاء بخش

    این ویژه برنامه داور محور بوده و باحضور داوران هنرمندان صدا و سیمای مرکز گیلان، دوستداران کودک و نوجوان ومسئولین مربوطه برگزار شد.

داوران:

۱_زینب شعبانی۲_ طوبی رحمان نیا۳_مهرنوش ثابت نیا

از مسئولین و چهره های حاضر در مراسم کی توان به نادر حسینی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت، میری معاون مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان رشت، ایزدی

عضو شورای اسلامی استان گیلان، محمدحسن عاقل منش عضو اسبق شواری شهر رشت، آذر شهباز مسئول روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری، خانم جلالی فر کارشناس شهر دوستدار کودک، خانم خندان کارشناس مسئول مشاوره شهرستان رشت، خانم مویر کارشناس واحد مشاوره و پیشگیری بهزیستی استان گیلان، دکتر سمیرا صفاری استاد دانشگاه، کیوریتور، برگزار کننده نمایشگاه ها و رویدادهای  هنری و فرهنگی در ایران و خارج از کشور اشاره کرد.

Share