آینده رو به پیشرفت زنان بازرگان

امضای تفاهم‌نامه همکاری کانون زنان بازرگان گیلان با سازمان «روسیه تجاری» در آستراخان روسیه

نایب رییس کانون زنان بازرگان به پیشنهاد ایجاد برنامه‌های آموزشی در محل سرای تجاری و برخورداری بانوان آستراخان از این کلاس‌ها برای توسعه و رونق کسب و کار خود و تعامل با بانوان گیلانی اشاره داشت و یادآور شد: این تفاهم نامه می‌تواند پنجره جدیدی را برای روابط اقتصادی بانوان گیلان و آستراخان باز نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تفاهم‌نامه همکاری کانون زنان بازرگان گیلان و سازمان «روسیه تجاری» شعبه آستراخان روسیه در هتل ویکتوریا آستراخان روسیه با حضور تجار و بازرگانان روسی از مناطق مسکو، ماری ال، پنزا و… امضا شد.

این تفاهم‌نامه‌ها در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید ملی، توسعه صادرات غیر نفتی، توسعه دانش بنیان و مهارت فنی – مهندسی نوآورانه و خلاق مطابق با استاندارهای جهانی با هدف پیوند هر چه بیشتر منابع انسانی دو کشور دوست و ارتقای تبادلات تجاری، بین مارینا خوش مو نایب رییس کانون زنان بازرگان و نائیلیا زینورونا نیکیتا رئیس شعبه سازمان «روسیه تجاری» در آستراخان و سفیر تجاری این سازمان مردم نهاد که در ایران هم فعالیت می‌کند، امضا شد.

در این مراسم که در محل سالن همایش‌های هتل ویکتوریا در مجاورت سرای تجاری ایرانیان با حضور جمعی از تجار و تولید کنندگان چندین استان روسیه و نیز از سرکنسولگری ایران در آستراخان آقای‌پور سید رضا، رضا عباسی مدیر میر بیزنس بانک آستراخان، علیرضا نوروزی مدیر کل اقتصاد و دارای گیلان. داداشی نماینده وزارت امورخارجه در گیلان و هیات اعزامی متشکل از تجار و بازرگانان حضور داشتند، طرفین ضمن تاکید بر گسترش روابط و استفاده از پتانسیل‌های اقتصادی، بازرگانی و تولیدی دو طرف به پایبندی و اصول تحکیم در روابط تاکید کردند و مفاد موافق نامه را مورد امضا قرار دادند.

نایب رییس کانون زنان بازرگان گیلان دراین مراسم ضمن قدردانی از رییس اتاق گیلان برای برنامه ریزی در جهت تشکیل هیات‌های اعزامی برای حضور در بازارهای هدف و آشنا کردن تجار و بازرگانان با طرف‌های کشور مقابل از جمله کشور روسیه که جمهوری اسلامی ایران تاکید بر گسترش روابط با این کشور دوست وهمسایه دارد گفت: کانون زنان بازرگان به عنوان بک تشکل رسمی و حقوقی که دارای سابقه در اتاق بازرگانی است با تشکیل و عضویت خانم‌های خلاق که هر کدام دارای توانمندی در بخش‌های صنایع دستی، کشاورزی و غیره هستند تشکیل شده است.

مارینا خوش مو یکی از محورهای فعالیت این کانون را شناسایی بانوان و کمک به مشاغل خانگی دانست و تصریح کرد: تاسیس سرای تجاری در آستراخان که با هدف دسترسی به بازارهای بزرگ روسیه ایجاد شده است یک مزیت است که امیدواریم با همکاری هر چه بیشتر بین کانون زنان بازرگان گیلان و ریاست سازمان «روسیه تجاری» بتوانیم در جهت شناساندن کالاهای داخلی به یکدیگر و مضور در بازارهای دو کشور نقش بسزایی را در بازارسازی ایجاد نماییم.

نایب رییس کانون زنان بازرگان به پیشنهاد ایجاد برنامه‌های آموزشی در محل سرای تجاری و برخورداری بانوان آستراخان از این کلاس‌ها برای توسعه و رونق کسب و کار خود و تعامل با بانوان گیلانی اشاره داشت و یادآور شد: این تفاهم نامه می‌تواند پنجره جدیدی را برای روابط اقتصادی بانوان گیلان و آستراخان باز نماید.

آینده رو به پیشرفت زنان بازرگان

نائیلیا زینورونا نیکیتا رئیس شعبه آستراخان سازمان «روسیه تجاری» ابتدا از برپایی این نشست اهمیت شایانی از شناخت بازارهای یکدیگر و توامندی و قابلیت‌های تجار و آشنایی آنان برای گسترش دامنه تجارت و بازرگانی و حتی ایجاد یک سرمایه‌گذاری مشترک بین بازرگانان دوکشور دارد گفت: جا دارد از آقای تیز هوش تابان که از قدیمی‌ترین تجار گیلانی در آستراخان هستند و در ۳۰ سال اخیر با کشور روسیه و استان آستراخان روابط خوبی را توانسته‌اند ایجاد کنند و در توسعه این روابط فردی موثر و پر تلاش بوده‌اند گفت: با توسعه شرایط اقتصادی به دو کشور کمک شایانی خواهد شد، اکنون که در روابط با ایران قسمت‌هایی جدید در حال گشایش است، بعد از اعمال تحریم از سمت غرب، جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور دوست با روسیه همکاری‌های اقتصادی جدیدی را در حوزه اقتصاد شروع کرد، که فعال کردن کریدور شمال – جنوب شمال جنوب به این رپابط اهمیت شایانی داد.

رییس شورای روسیه تجاری در آستراخان و سفیر این سازمان در ایران با بیان اینکه، مسوولان دو کشور دنبال راه جدید و مستقل با یکدیگر هستند یادآور شد: بدون شک نشست و تفاهم نامه همکاری امروز، روابط استانی با اهمیتی را بین گیلان و آستراخان ایجاد خواهد کرد.

وی از استان آستراخان به عنوان استان به عنوان استان استراتژیک ایران و شریک تجاری گیلان نام برد و ادامه داد: امروز نمایندگانی از استان‌های مختلف روسیه در این مراسم حضور دارند، با توجه به اینکه ۱۵۰ شرکت ایرانی در آستراخان فعال است، چنین امضایی توسعه روابط ما را در جهت اقتصادی و هم دوستی افزایش خواهد داد.

خانم‌ نیکیتا، تجارت در شبکه‌های اجتماعی و تلاش در زمینه‌های امور علمی و پژوهشی را از دیگر برنامه‌های توسعه این روابط از طریق تشکل‌های دو طرف دانست و افزود: برنامه‌های اجتماعی که امروز خانم‌ها در آن مشارکت دارند حمایت خواهیم کرد و کارهای زیادی در این زمینه از این پس دنبال خواهیم کرد.

به گفته وی سازمان «روسیه تجاری» در مسکو ۷ هزار نفر عضو دارد و در کشورهای دیگر هم دارای نمایندگی است و در ۴۶ کشور دنیا از جمله ایران دارای سفیر تجاری است.

وی با ابراز امیدواری از حرکت رو به جلوی دو تشکل کانون زنان بازرگان گیلان و سازمان روسیه تجاری در جهت توسعه همکاری‌ها خاطر نشان کرد: این همایش‌ها در دو استان با اعتماد و اعتقادی که بین طرفین وجود دارد به اعزام هیات تجاری در شهریور یا مهر ماه سال جاری به گیلان اقدام خواهیم کرد و به استمرار این هیات‌های تجاری تاکید داریم.

نیکیتا به تقویت برنامه‌های اجتماعی که خانم‌ها در آن مشارکت دارند اشاره کرد و با تاکید مجدد بر روابط دو سویه با کانون گیلان خاطر نشان کرد: قطعا آینده فعالیت‌های اقتصادی زنان بازرگان رو به پیشرفت خواهد بود.

در این نشست تجار دو طرف ضمن معرفی شرکت‌ها و تولیدات خود به سمت سرای تجاری خرکت و در جلسات دو طرفه با یکدیگر گفتگو و تبادل نظر کردند.

 

Share