فرماندار آستارا خبر داد؛

افزایش ۱۰ درصدی برداشت برنج در آستارا | برداشت ۱۷ هزار تن شلتوک به ارزش ۸۵۳ میلیارد تومان

رضایی پور گفت: از ۳۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت برنج در شهرستان، امسال ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن شلتوک توسط سه هزار برنجکار به ارزش ۸۵۳ میلیارد تومان برداشت شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۰ درصدی در حوزه برداشت برنج در آستارا هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار آستارا در حاشیه دروی محصول برنج در شالیزارهای این شهرستان با بیان اینکه وقتی با کمبود آب مواجه شدیم نظر برخی ها به کاشت نکردن برنج و پرداخت خسارت توسط بیمه به ازای آن بود، گفت: با تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب کشاورزی به فضل الهی با تلاش شبانه روزی مسئولان و همراهی و همدلی مردم، شاهد برداشت پر بار محصول برنج هستیم.

عنایت رضایی‌پور با اشاره به اهمیت شغل برنجکاری در گیلان بیان کرد: امسال تولید برنج در شهرستان در واحد سطح افزایش داشته و برنج مرغوب و با کیفیتی برداشت شده و در این راستا از ۳۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت برنج در شهرستان، امسال ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن شلتوک توسط سه هزار برنجکار به ارزش ۸۵۳ میلیارد تومان برداشت شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۰ درصدی در حوزه برداشت برنج در آستارا هستیم.

وی با اشاره به تولید ارقام پرمحصول جدید افزود: باید با تحقیقات لازم ارقام پرمحصول جدید بتواند از نظر کیفیت و قیمت همانند ارقام بومی نظیر برنج هاشمی است، رقابت کند.

نماینده عالی دولت در آستارا ضمن خداقوت به همه کشاورزان گفت: همچنان پشتیبان همه کشاورزان شهرستان در زمینه تولید محصولات مختلف همچون برنج هستیم و همه تلاشگران این حوزه، مورد حمایت دولت هستند.

رضایی پور از همراهی رسانه ها برای اطلاع رسانی مناسب و مداوم به کشاورزان در خصوص اجرای زمانبندی فصل زراعت قدردانی کرد و افزود: جهاد کشاورزی و همه دستگاه های متولی باید تمام قد در خدمت کشاورزان باشند.

Share