در هفته دولت صورت می‎گیرد؛

افتتاح موزه حصیر ایران در فشتکه | پیگیری برای ثبت فشتکه به‌عنوان میراث جهانی یونسکو

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از افتتاح موزه حصیر ایران در هفته دولت خبر داد و افزود: این‌ موزه با عبور از موانع و مشکلات، در هفته دولت در فشتکه افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از افتتاح موزه حصیر ایران در هفته دولت خبر داد.

ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: حصیربافی از قدیمی‌ترین صنایع دستی بومی و کهن‌ترین دست‌بافته استان گیلان است و این‌ موزه با عبور از موانع و مشکلات، در هفته دولت در فشتکه افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

ولی جهانی، در همین زمینه با اشاره به فعالیت ۷۰۰ حصیرباف در روستای ملی حصیر، اظهار کرد: ثبت فشتکه به‌عنوان میراث جهانی یونسکو در دست پیگیری است.

وی افزود: این موزه با مشارکت فرمانداری خمام و دهیاری روستای فشتکه انجام شده است و قرار است، در این موزه ابزارالات مربوط به حصیربافی، سناد، تصاویر و… به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: حصیربافی به عنوان منبع درآمد برخی از کشاورزان، خانوارهای روستایی و حتی خانوارهای شهری به ویژه ساکنان اطراف تالاب ها، مرداب‌ها و نقاط نزدیک به دریا و رودخانه محسوب می‌شود و بهره برداری از این پروژه می‌تواند به توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان کمک کند

Share