سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی خبر داد:

آمادگی ماسوله برای میزبانی از ارزیابان یونسکو به منظور ثبت در فهرست میراث جهانی

ولی جهانی، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از مهیا شدن شهر تاریخی ماسوله برای میزبانی از ارزیابان ثبت میراث‌‍ جهانی یونسکو خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از مهیا شدن شهر تاریخی ماسوله برای میزبانی از ارزیابان ثبت میراث‌‍ جهانی یونسکو خبر داد.

ولی جهانی با اشاره به فرایند ثبت منظر فرهنگی تاریخی شهر ماسوله در فهرست میراث جهانی یونسکو گفت: برابر برنامه‌ریزی‌ها متداول و به منظور بررسی میدانی شرایط محیطی شهر تاریخی ماسوله، در تابستان و یا پاییز سال ۱۴۰۱ شاهد حضور ارزیابان سازمان جهانی یونسکو در ماسوله خواهیم بود و امیدواریم با حمایت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و مشارکت مسئولین محلی در کنار یکدیگر شاهد رقم خوردن این اتفاق تاریخی برای استان گیلان باشیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ضمن اشاره به نقش حائز اهمیت ارزیابی میدانی منظر فرهنگی ماسوله در فهرست آثار جهانی افزود: فرایند ثبت شهر تاریخی ماسوله که سال‌ها از جمله مطالبات اصلی فرهیختگان و مردم استان گیلان بوده با پیگیری‌های جناب آقای دکتر اسدالله عباسی استاندار محترم گیلان در حال تحقق است و با ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی ماسوله قطعا شاهد اتفاقات مبارکی برای این میراث‌تاریخی گیلانیان خواهیم بود.

جهانی افزود: همچنین باید از تلاش‌ها و حمایت‌های جناب آقای مهندس ضرغامی وزیر محترم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دکتر دارابی قائم مقام محترم وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور و نمایندگان محترم گیلان در مجلس شورای اسلامی در روند ثبت جهانی ماسوله که قطعا موجب تحول در حفاظت پایدار ماسوله و توسعه گردشگری استان گیلان خواهد شد، تقدیر و تشکر بعمل آورد.

Share