فرمانده انتظامی گیلان خبر داد؛

ارسال بیش از ۳۰ هزار پیامک ارشادی به مالکان خودروها | اخذ تعهد از ۴۳۰ نفر پس از تذکر لسانی

فرمانده انتظامی استان با اشاره به ارسال ۳۰ هزار و ۸۰۰ پیامک آموزشی و هشداری به مالکان خودروهای متخلف در بحث اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی از آغاز سال تاکنون در استان گفت: پلیس به عنوان متولی تامین نظم و امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، وظیفه ترویج قانون‌مداری و مقابله با آسیب‌های فردی و اجتماعی را بر عهده دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار “عزیزاله ملکی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری با تاکید بر لزوم مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و جلوگیری از اشاعه فرهنگ غربی و نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: مقابله با جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی عزم همگانی را می‌طلبد.
وی در ادامه با تشریح عملکرد پلیس گیلان از آغاز سال تاکنون در بحث اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با افراد هنجارشکن گفت: پلیس در این راستا ضمن امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی از ۴۳۰ نفر تعهد اخذ کرده است.
فرمانده انتظامی استان گیلان برخورد با گروه‌های گردشگری و ورزشی فاقد مجوز را از فعالیت‌های دیگر مجموعه انتظامی در بحث برخورد با گروه‌های هنجارشکن عنوان کرد و بیان داشت: در سال جاری از تردد ۷۷۳ گروه گردشگری و ورزشی مختلط، ناایمن و غیرمجاز در قالب هزار و ۶۵۸ دستگاه خودرو شامل ۷ هزار و ۵۴۳ نفر در سطح استان جلوگیری به عمل آمده است.
این مقام ارشد انتظامی همچنین از ارسال ۳۰ هزار و ۸۰۰ فقره پیامک ارشادی به مالکان خودروهای متخلف در سطح استان خبر داد و با اعلام اینکه در این راستا ۱۱۹ دستگاه خودرو به علت ناهنجاری اجتماعی و مزاحمت و آلودگی صوتی توقیف شده‌اند اذعان داشت: پلیس به عنوان متولی تامین نظم و امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، وظیفه ترویج قانون‌مداری و مقابله با آسیب‌های فردی و اجتماعی را نیز بر عهده دارد.
سردار ملکی با اشاره به بازدید بیش از ۸ هزار و ۹۱۸ واحد صنفی در نوار ساحلی، تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و سطح شهر‌های استان گیلان به منظور برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: در این بازدید‌ها ضمن اخذ تعهد از ۲ هزار و ۷۴۷ واحد صنفی، ۴۶۱ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت قوانین و مقررات پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل آمد.
فرمانده انتظامی استان گیلان با تاکید بر نقش اقدامات ایجابی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: امروزه آموزش‌های همگانی پلیس در خصوص رعایت هنجارها، احترام به قوانین و مقررات، احترام به حقوق شهروندی و همچنین نهی از تخلفات، جرائم، آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی، کلاهبرداری، سرقت، قاچاق، تهدیدات فضای سایبری، مضرات استعمال مواد مخدر و ده‌ها موضوع دیگر را در اولویت اقدامات آموزشی خود قرار داده است.
سردار ملکی در پایان به تلاش‌های بی‌وقفه پلیس برای برخورد با جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و از مردم خواست در صورت مواجهه با جرائم و هرگونه ناهنجاری، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

Share