مردم از هرگونه تردد و توقف در مجاورت منابع آبی و مناطق دشتی پرهیز کنند

آماده باش هلال‌احمر گیلان در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اعلام کرد که ۱۸۰ امدادگر جمعیت هلال احمر گیلان در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی در این استان، به حالت آماده‌باش درآمدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اعلام کرد که در پی پیش بینی هواشناسی گیلان مبنی بر سطح نارنجی شرایط جوی در استان ، ۱۸۰ نفر از کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودرو‌های کمک دار و خودرو‌های پشتیبانی، در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

سیاوش غلامی افزود: امدادگران هلال احمر در ۴۴ پایگاه به صورت شبانه روزی در جاده‌ها برای خدمات رسانی به شهروندان گیلانی و گردشگران و دیگر نیرو‌های داوطلب در ۴۰۰ خانه هلال روستایی در حالت آماده باشند تا در صورت نیاز به کمک دیگر نیرو‌ها به مردم خدمات رسانی کنند.

وی با تاکید بر اینکه هموطنان و مسافران برای ایمنی بیشتر به هشدار‌های پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه کنند، اضافه کرد: مردم از هرگونه تردد و توقف در مجاورت منابع آبی و مناطق دشتی با احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان آب و سقوط اجسام و درختان با توجه به وزش باد جدا پرهیز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از سفر‌های غیرضروری در جاده‌های کوهستانی در شرایط کنونی ضروری و لازم است.

سیاوش غلامی با اشاره به افزایش دما و وزش باد، برای پیشگیری از بروز آتش سوزی‌ها و حوادث احتمالی، از شهروندان خواست تا از روشن کردن آتش در مجاورت اجسام قابل اشتعال مانند علفزار و ضایعات در فضای باز خودداری کنند.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از حوادث احتمالی از تردد از زیر سیم‌های برق هنگام وزش باد شدید، دیوار‌های قدیمی ناامن و ساختمان‌های در حال احداث که امکان پرتاب اشیاء و مصالح وجود دارد، قرار دادن هرگونه اشیاء مانند گلدان و ظروف شیشه‌ای لبه پنجره‌ها و بالکن‌های ساختمان‌های بلند مشرف به پیاده رو و کوچه‌ها، سوزاندن ضایعات و علفزار‌ها در مجاورت ساختمان‌ها به ویژه خانه‌های ویلایی، مخروبه و دیوار‌های عایق کاری شده و انداختن کبریت نیم سوخته و ته سیگار روشن در مناطق جنگلی، مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

Share