۶ نکته که هنگام خرید ویلا باید مد نظر داشته باشید

امروزه بسیاری از افراد به دنبال خرید ویلا هستند. خرید ویلا در شمال یکی از کارهایی است که باید در رابطه با آن تحقیقات بسیار زیادی انجام دهید تا بتوانید انتخابی خوب داشته باشید.

امروزه بسیاری از افراد به دنبال سرمایه گذاری هستند تا بتوانند سرمایه خود را در یک زمان معین افزایش دهند. راه  های بسیاری زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ریسک و سود مورد نظر خود می باشند. افراد دوست دارند سرمایه گذاری هایی انجام دهند که دارای سود بسیار بالا و ریسک بسیار پایین باشد.

یکی از سرمایه گذاری هایی که دارای این ویژگی ها می باشد؛ خرید ویلا است. به همین خاطر افراد بسیار زیادی به دنبال خرید ویلا در شمال هستند. البته ناگفته نماند بسیاری از افراد هم برای اقامت یا برای تفریحات خود اقدام به خرید ویلا می کنند. همه این افراد باید در زمان خرید ویلا به نکات بسیار زیادی توجه داشته باشند که در این مطلب به این نکات پرداخته می شود تا بعد از خرید ویلا پشیمان نشوید.

نوع ویلا

شمال کشور همانطور که میدانید به دو بخش ساحلی و جنگلی تقسیم می شود؛ به همین خاطر به طور کلی در شمال کشور دو نوع ویلای جنگلی و ساحلی وجود دارد. شما قبل از خرید ویلا باید به طور کامل در رابطه با این موضوع تحقیق نمایید و از ویژگی های هر دو ویلا آشنا شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید. البته ناگفته نماند در شمال کشور ویلاهای تحت عنوان ویلاهای شهرکی نیز وجود دارد که دارای مزایا و معایب مربوط به خود می باشند و شما باید نسبت به سلیقه خود نوع ویلای خود را انتخاب نمایید.

نکات ضروری در خرید ویلا

در هنگام خرید ویلا شما با پیشنهادهای بسیار زیادی روبرو می شوید و باید بین همه این پیشنهاد ها ویلای مورد نظر خود را انتخاب کنید. در هنگام خرید بهتر است نکات زیر را رعایت کنید تا خرید بهتری داشته باشید.

محل قرار گیری ویلا

یکی از مهم ترین مواردی که در میان خرید ویلا باید مورد توجه قرار دهید و بررسی نمایید منطقه و محل ویلا می باشد. شما باید بررسی کنید که آن منطقه دارای چه امکاناتی می باشد و همچنین عناصر لازم برای یک زندگی راحت دارد یا نه. به عنوان مثال باید مواردی مثل مراکز درمانی ، مراکز خرید و…. را بررسی کنید.

همانطور که میدانید بسیاری از مناطق شمال برای کشاورزی هستند و بسیاری از زمین ها در مناطق مختلف اجازه ساخت ویلا ندارند ولی بسیاری از افراد هستند که برای سود کردن اقدام به ساخت غیرقانونی ویلا می کنند. شما باید قبل از خرید ویلا پروانه ساخت و بقیه مدارک را بررسی نمایید تا مطمئن شوید که کاملا همه چیز قانونی است.

تحقیق در رابطه با سازنده ویلا

کیفیت ویلا بسیار مهم است. کیفیت ویلا به مواردی مثل مصالح استفاده شده در ساخت آن مربوط می باشد. در نتیجه شما باید در رابطه با سازنده ویلا تحقیق نمایید و مطمئن شوید که دارای سابقه خوب است. زمانی که سابقه یک سازنده معتبر باشد در نتیجه می توان فهمید که از مصالح بسیار خوبی در ساخت ویلا استفاده کرده است و همچنین تمام نکات لازم برای بالا بردن کیفیت ساخت ویلا رعایت کرده است.

سند ویلا

سند ویلا یکی از موارد بسیار مهم در زمان خرید می باشد که شما باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. در رابطه به این موضوع اولین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که سند به صورت شش دانگ به نام خریدار، سند بخورد و در آن هیچ گونه ابهامی نباشد. توجه داشته باشید ویلاهایی که در حال ساخت میباشند و تکمیل نشده اند؛ سند ندارند و شما باید فقط مبلغ پیش پرداخت را پرداخت نمایید و نباید تا زمانی که ساخت ویلا تمام نشده است پول را به صورت کامل پرداخت نمایید.

نکته ای دیگر که باید به آن توجه کنید این است که سند آن ویلایی که قصد خرید دارید در رهن بانک نباشد و روی آن وام نگرفته باشند. اگر شما قصد خرید ویلاهای شهرکی دارید، بررسی کنید که سند ویلاها مشاع باشد و بعدا شما بتوانید به راحتی تفکیک کنید.

امنیت ویلای مورد نظر

امنیت در هر جایی از موارد بسیار مهم می باشد و شما هم باید در زمان خرید ویلا در رابطه با امنیت ان محل بررسی و تحقیق نمایید تا بعدا دچار مشکل نشوید. به عنوان مثال اگر در هنگام خرید ویلا متوجه شدید که دارای دیوار های خراب است یا از خرید آن ویلا منصرف شوید یا از صاحب ویلا بخواهید که دیوار ها را تعمیر کند تا شما از خرید خود مطمئن شوید.

قیمت ویلا

امروزه دفاتر املاک بسیار زیادی و همچنین مشاورین بسیار زیادی در حال خرید و فروش و همچنین قیمت گذاری روی ویلاها هستند. هر منطقه دارای قیمت متفاوتی می باشد و شما باید قبل از خرید ویلا از قیمت آن مطلع شوید تا سرتان کلاه نرود. سعی کنید قبل از خرید به آن منطقه بروید و از همسایه های ویلایی که قصد خرید دارید در رابطه با قیمت ویلا پرس و جو نمایید.

همانطور که میدانید قیمت ویلا به عوامل مختلفی مثل نمای ویلا، عمر ساختمان، مصالح به کار رفته و… مربوط می باشد و شما نمی توانید قیمت دقیقی نسبت به پرس و جو ها بدست آورید. در نتیجه سعی کنید در رابطه با موضوع قیمت از اشخاص متخصص و مطمئن مشورت بگیرید تا بتوانید خریدی مطمئن انجام دهید.

امکانات ویلا

ابتدا شما باید بررسی نمایید که ویلای مورد نظر دارای امکانات اولیه مثل آب، برق و گاز می باشد یا نه و اگر آبی که دارد؛ قابل شرب باشد از امتیاز بیشتری برخوردار می باشد. البته امروزه به خاطر وجود مشاغل مختلف و نیاز داشتن به آنتن و اینترنت باید ویلا را از نظر آنتن دهی و همچنین دسترسی به اینترنت بررسی نمایید تا بعدا مجبور نشوید به خاطر نداشتن این امکانات ویلای خود را بفروشید.

البته ویلاها از نظر امکانات به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند به عنوان مثال ویلاهایی هستند که دارای استخر می باشند در نتیجه قیمت این ویلاها نسبت به ویلاهای دیگر گرانتر می باشد. پس شما قبل از خرید باید بدانید ویلا با چه امکاناتی می خواهید تا بتوانید خرید بهتری داشته باشید.

نتیجه گیری

امروزه بسیاری از افراد به دنبال خرید ویلا هستند. خرید ویلا در شمال یکی از کارهایی است که باید در رابطه با آن تحقیقات بسیار زیادی انجام دهید تا بتوانید انتخابی خوب داشته باشید. شما اگر بتوانید یک ویلای بسیار با کیفیت و خوب در یک منطقه بسیار خوب و پرطرفدار خریداری نمایید؛ بعدا اگر قصد فروش داشتید به راحتی فروش می رود و اگر برای سرمایه گذاری خریداری کرده بودید بعد از فروش آن سود بسیار خوب و معقولی کسب می کنید. در نتیجه سعی کنید قبل از خرید ویلا تمام نکات و بررسی های لازم را انجام دهید. در این مقاله به اساسی ترین نکات که باید در هنگام خرید ویلا بررسی نمایید؛ پرداخته شد.

منبع: گیلیم

Share