در شمال خانه ویلایی بخریم یا آپارتمان؟

اگر به دنبال یک آپارتمان به نمای رو به دریا هستید، شهر ساحلی سرخرود، یک منطقه عالی خواهد بود.

 

خانه ویلایی و آپارتمان، دو گزینه متفاوت اما پرطرفدار برای خرید ملک هستند. برخی خانه‌ها را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر به زندگی در آپارتمان‌ها علاقه دارند. هر یک از این دو ملک، گزینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری هستند به شرطی که به درستی برای آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

مقدمه‌ای بر خرید خانه ویلایی و خرید آپارتمان

افراد دو نوع هستند:

کسانیکه زندگی در آپارتمان را ترجیح می‌دهند و کسانیکه زندگی در خانه ویلایی را دوست دارند. بنابراین این سوال پیش می‌آید که در نهایت، کدام گزینه بهتر است؟ هیچ پاسخ صحیح یا تعریف شده‌ای برای این سوال وجود ندارد!! این، یک موضوع بسیار پیچیده است و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

بنابراین در نهایت، این سلیقه‌های شخصی هر فرد یا خانواده‌ها است که این موضوع را مشخص می‌سازد. برای اینکه متوجه شوید کدام یک از این دو گزینه برای شما بهتر است، باید هر یک را به صورت مجزا تجزیه و تحلیل کنید.

*یکی از بهترین معاملاتی که در شهر سرخرود در مازندران به شما پیشنهاد می‌کنیم، خرید آپارتمان ساحلی است. اگر به دنبال یک آپارتمان به نمای رو به دریا هستید، شهر ساحلی سرخرود، یک منطقه عالی خواهد بود. برای انتخاب یک ویلای شیک و زیبا، نکات مهم در این زمینه را از مقاله تخصصی که تهیه کرده این مطالعه کنید. این راهنما به شما کمک می‌کند یک آپارتمان ساحلی با قیمت مناسب خریداری کنید.

تحلیل زندگی در خانه ویلایی و زندگی در آپارتمان‌ها

۱- بررسی جوانب مثبت و منفی زندگی در آپارتمان‌ها

بزرگترین نقطه ضعف آپارتمان‌ها این است که در بیشتر اوقات، به طور قابل توجهی کوچک‌تر از خانه ویلایی ساخته شده‌اند. اما این عامل نباید یک عامل باشد که شما از خرید آپارتمان منصرف شوید! به نظر می‌رسد بهتر است بیاموزید که چگونه از فضایی که در اختیار دارید بهترین استفاده را ببرید. راه‌هایی برای صرفه‌جویی در فضای کف آپارتمان وجود دارد؛ با مبلمان کم‌جا می‌توانید فضای بزرگ‌تری را در اتاق‌ها و در سالن ایجاد کنید. حتی با استفاده از رنگ‌ها و مواد مناسب می‌توان محیط کوچک یک آپارتمان را بهتر طراحی نمود.

جالب است بدانید که فاکتور اندازه یا مساحت آپارتمان در مقایسه با مکان ساختمان، عامل کم اهمیت‌تری محسوب می‌شود. اگر زندگی در آپارتمان را ترجیح می‌دهید، به احتمال زیاد موقعیت بهتری نسبت به خانه ویلایی را پیدا خواهید کرد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که وقت کافی را اختصاص داده و مکانی عالی را برای خرید آپارتمان زیبا و لوکس انتخاب نمایید.

در یک آپارتمان، واحد مسکونی شما توسط همسایگان محاصره شده است و این در حالی است که همه آن‌ها دوستان شما نیستند. اگر دوستدار و طرفدار محیط آرام و سکوت باشید این ویژگی برای شما یک امتیاز مثبت است؛ در غیر این صورت، کسل‌کننده می‌شود. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که از همان ابتدا سعی کنید رابطه خوبی با همسایگان خود برقرار کنید. شما به آن‌ها احترام می‌گذارید و آن‌ها نیز به شما احترام می گذارند.

وقتی صحبت از امنیت ساختمان به میان می‌آید، آپارتمان‌ها در مقایسه با خانه ویلایی گزینه بهتری برای خرید ملک هستند. برخی از ساختمان‌های آپارتمانی دارای محافظ امنیتی هستند و بسیاری از آن‌ها درب‌های ورودی ایمن و ضد سرقت دارند؛ چیزی که فقط با کد مخصوص ورود یا کارت، قابل باز شدن است. همچنین وقتی همسایگان زیادی در اطراف آپارتمان شما ساکن هستند، کمتر ممکن است یک سارق بتواند به ملک شما نفوذ کند.

۲- جوانب مثبت و منفی زندگی در خانه ویلایی

خانه ویلایی برای کسانیکه به برگزاری مهمانی‌های خانوادگی و شلوغی‌ها بسیار علاقه دارند، گزینه‌های بهتری هستند؛ در این شکی نیست! سرگرمی با دوستان در داخل حیاط، داشتن چندین اتاق خواب و به طور کلی فضای کافی در فضای باز، داخل خانه‌های ویلایی، بسیار جالب‌تر است.

اما به یاد داشته باشید که داشتن یک مکان بزرگتر به معنای انرژی و هزینه‌های اضافی برای نگهداری نیز هست. به این فکر کنید که تمیز کردن یک آپارتمان کوچک در مقایسه با یک خانه ویلایی بزرگ چقدر آسان تر است! یک پنجره برای تمیز کردن، کف وسیع‌تر برای استفاده از جاروبرقی و همچنین تمیز کردن حیاط، مسائلی هستند که برای خانه‌های ویلایی همیشه وجود دارند.

خانه‌ها معمولاً پارکینگ یا گاراژ دارند و همانطور که می‌دانید یافتن جای پارک در مقابل یک مجموعه آپارتمانی شلوغ، گاهی می‌تواند یک امر غیر ممکن باشد.

با زندگی در خانه ویلایی، حریم خصوصی بیشتری خواهید داشت. هیچ همسایه‌ای که مزاحم شما نیست. خانه‌های ویلایی معمولاً بسیار خنک‌تر از آپارتمان‌ها هستند. اگر در اطراف خانه شما درختانی رشد کرده‌اند، شرایط آب و هوایی محله حتی بهتر هم خواهد بود. در طول تابستان حتی ممکن است به سیستم تهویه هوا احتیاج نداشته باشید.

در پایان این دو مقایسه لازم به ذکر است که همه چیز به سبک زندگی و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اینکه شما خانه ویلایی را انتخاب کنید یا یک آپارتمان را بخرید، کاملاً سلیقه‌ای است.

مهم‌ترین تفاوت‌های خانه ویلایی و آپارتمان پس از خرید ملک

به عنوان یک قاعده پذیرفته شده، مهمترین اصل در خرید خانه ویلایی، انتخاب ملک در یک مکان فوق‌العاده است. انتخاب یک مکان بهتر، به سرمایه‌گذاری شما بستگی دارد. در حالی که برخی آپارتمان را انتخاب می‌کنند، عده دیگر به دنبال خانه‌های مستقل هستند. معمولاً املاک با متراژ بالاتر، قیمت بیشتری دارند و بنابراین بسیاری از افراد به خرید آپارتمان‌ها گرایش پیدا می‌کنند. خرید آپارتمان، کمی ارزان‌تر از ملک مستقل با حیاط بزرگ است. گرچه معمولاً قیمت خانه ویلایی و آپارتمان با قیمت بازار تعیین می‌شود، اما تفاوت‌های چشمگیری بین این دو وجود دارد.

هنگام خرید یک ملک باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

توجه به امکانات خانه ویلایی و آپارتمان‌ها

فراموش نکنید که امکانات رفاهی در هر ملک، هزینه دارد! در حالیکه یک آپارتمان دارای ارزش و امکانات مهمی مانند امنیت، فضای پارکینگ، سیستم برق اضطراری، سیستم‌های پمپ آب و مکانیزم ایمنی در برابر آتش است، یک ملک مستقل یا همان خانه ویلایی، برای بهره‌مندی از این خدمات نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری دارد. این نیز شامل یک هزینه اضافی برای مالک می‌شود.

پیش خرید خانه ویلایی یا آپارتمان

تصور کنید شما ملکی را انتخاب می‌کنید که در دست ساخت است. چالش‌هایی در این حوزه وجود دارد. با این وجود، هنگام سرمایه‌گذاری در یک پروژه خرید آپارتمان در حال ساخت، مشکلات به شدت کاهش می‌یابند.

در صورتیکه قصد خرید زمین را دارید و سپس خانه ویلایی را روی آن می‌سازید، ساخت یک ملک یک کار طولانی، دست و پاگیر و خسته‌کننده خواهد بود. با این حال، می‌توانید این ساختمان را در مدت زمان مشخصی بسازید.

در یک مقایسه میان خرید خانه ویلایی و آپارتمان در حال ساخت، برای یک پروژه آپارتمان، شما در با یک پیمانکار همکاری می‌کنید و او پروژه را به موقع به پایان می‌رساند. برنامه‌ریزی مالی، هزینه‌ها، مواد اولیه و نیروی کار و فروش ضعیف، گاهی به فروشندگان پروژه‌های در حال ساخت، ضربه وارد می‌کند و منجر به تأخیر ساخت و ساز می‌شود.

هزینه نگهداری خانه ویلایی و آپارتمان‌ها

با زندگی در خانه ویلایی، باید تلاش مداوم برای نگهداری، تمیزکاری و ساخت و ساز و تعمیر داشته باشد. هزینه نگهداری یک خانه مستقل بیش از هزینه مورد نیاز برای یک ملک آپارتمان است. این هزینه‌ها در یک واحد آپارتمانی به صورت متمرکز در آمده است و بسیار کاهش می‌یابد.

قابلیت فروش مجدد خانه ویلایی و آپارتمان‌ها

اگر تصمیم دارید پس از خرید خانه ویلایی یا خرید آپارتمان، در مرحله بعدی ملک خود را بفروشید، فروش آپارتمان راحت‌تر خواهد بود. در گروه آپارتمان‌ها، آپارتمان‌های دو خوابه و سه خوابه بیشترین تقاضا را دارند. بنابراین اگر تصمیم به خرید ملک دارید، سرمایه خود را بر روی این پارامترها تنظیم کنید.

سخن پایانی

هیچ قاعده و قانون خاصی وجود ندارد که به شما بگوید خرید خانه ویلایی بهتر است یا خرید آپارتمان؛ آنچه مسلم است اینکه با در نظر گرفتن سبک زندگی در هر یک از این دو ملک، شما می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. هزینه‌ها، تعمیرات و نگهداری، امنیت ساختمان، افزایش سرمایه، نمونه‌های از مهم‌ترین عواملی هستند که به شما کمک می‌کنند بهترین انتخاب را داشته باشید.

Share