۱۰ نقل قول متفکر درباره مطالعه

حرف بزرگان تاریخ درباره ی مطالعه و یادگیری روش مطالعه صحیح و حرفه ای چیست؟ آیا این متفکران ما را به سمت مطالعه دعوت می کنند؟ در این مطلب به کمک علی ریحانی محقق روش های صحیح مطالعه حرف ۲۰ شخص بزرگ تاریخ را درباره ی مطالعه برایتان بازگو میکنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

حرف بزرگان تاریخ درباره ی مطالعه و یادگیری روش مطالعه صحیح و حرفه ای چیست؟ آیا این متفکران ما را به سمت مطالعه دعوت می کنند؟ در این مطلب به کمک علی ریحانی محقق روش های صحیح مطالعه حرف ۲۰ شخص بزرگ تاریخ را درباره ی مطالعه برایتان بازگو میکنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

10 نقل قول متفکر درباره مطالعه

جملات بزرگان متفکر درباره ی مطالعه

  1. شکسپیر: کتاب، هم‌نشینی است که تو را خسته و ملول نمی‌سازد، دوستی است که تو را فریب نمی‌دهد، رفیقی است که به تو آزار نمی‌رساند.
  2. ویکتور هوگو: باید درهای علم به روی همه باز باشد، هرجا مزرعه هست، هرجا آدم هست، آنجا کتاب هم باید باشد.
  3. پلوتارخ: اگر مادر نباشد، جسم انسان ساخته نمی شود، و اگر کتاب نباشد، روح انسان پرورش نمی یابد.
  4. ولتر: برگ های کتاب به منزله بال هایی هستند که روح ما را به عالم نور و روشنایی پرواز می دهند.
  5. هولبروک جکسون: کتابی را که می توانید امروز بخوانید، هرگز تا فردا کنار نگذارید.
  6. اینشتین: افکار و اندیشه های انسان به گونه ای است که ممکن است فقط خواندن یک کتاب پایه اندیشه ها و افکار انسان را بر مبنای جدید یا در مسیر خاصی قرار دهد و چه بسا ممکن است کتابی مسیر سرنوشت میلیون ها انسان را در راه مخصوصی بیندازد.نظر انیشتین درباره ی روش مطالعه با علی ریحانی
  7. عماد کاتب: تا به حال ندیدم کسی امروز کتابی بنویسد، مگر اینکه فردا می گوید: ای کاش این عبارت را تغییر می دادم که اگر چنین می نوشتم، بهتر بود و ای کاش این جملات را اضافه می کردم که اگر چنین می شد، نیکوتر بود و ای کاش این قسمت مقدّم بود که اگر چنین بود، جالب تر بود و این شگفت انگیز و مایه عبرت است و این خود، دلیل بر جهل و نادانی بشر است.
  8. سهراب سپهری: کتاب آسمانی ما (قرآن)، گذشته از جنبه الوهیت و تقدیس، از باارزش ترین شاهکارهای ادبی جهان است.
  9. موریس مترلینگ: آدم تنها در بهشت هم باشد، به او خوش نمی گذرد، ولی کسی که به کتاب یا تحقیق علاقه مند است، هنگامی که به مطالعه یا تفکر مشغول است، جهنم، به تنهایی برای او بهترین بهشت هاست.
  10. ساموئل اسمایلز: کتاب، مونس و غمخوار اوقات حزن و خستگی است که غم و اندوه را به سرور و شادمانی تبدیل می‌کند؛ رنج و غم را از آینه‌ی خاطر زدوده و گنجینه‌ی ذهن را پر از گوهرهای گرانبها می‌کند.

سخنان بزرگان متفکر درباره ی مطالعه

نتیجه گیری از سخنان بزرگان متفکر

یکی از نیاز های ما در این زندگی این است که یاد بگیریم. یادگیری نیازمند انجام دادن فرآیندی است. فرآیند یادگیری مطلبی نیازمند بکار بردن مجموعه کار هاست.

اگر قرار است مطلبی را یاد بگیرید نیاز دارید روش مطالعه را یاد بگیرید. همچنین تا زمانی که روش صحیح یادگرفتن مطلبی را نیاموخته اید به مشکلات بزرگی بر میخورید.

صرفه جویی در زمان، فهم عمیق مطلب و موارد دیگری که همگی از یک چیز نشأت می گیرند، روش مطالعه صحیح.

آموزش مطالعه صحیح با علی ریحانی میتواند در این راه کمکتان کند. اگر میخواهید نحوه ی درس یادگرفتن را یاد بگیرید میتوانید به سایت علی ریحانی به نشانی : alireihani.ir مراجعه کنید.

Share