دبیر ستاد اربعین حسینی گیلان اعلام کرد:

پیش‌بینی ورود و خروج بین ۱۵ الی ۲۰ هزار زائر خارجی اربعین حسینی از مرز زمینی آستارا

دبیر ستاد اربعین حسینی استان گیلان با تاکید بر لزوم رفع برخی نواقص در مرز آستارا گفت: این ستاد در اربعین امسال با همکاری دستگاه‌های متولی به بیش از ۱۵ هزار زائر خارجی اربعین حسینی با مرکزیت آستارا خدمات‌رسانی خواهد کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نادر عبدالله‌پور در نشست ستاد اربعین حسینی استان گیلان در سالن اجلاس فرمانداری آستارا بیان کرد: امسال ورود و خروج بین ۱۵ الی ۲۰ هزار زائر خارجی اربعین حسینی از مرز زمینی آستارا به جمهوری اسلامی ایران پیش بینی می‌شود و در این رابطه باید همه مشکلات و نواقص موجود در مرز آستارا رفع شود.

دبیر ستاد اربعین حسینی گیلان با اشاره به لزوم پیش بینی جهت استقرار واحدهای عرضه کالاهای مورد نیاز زائران و صرافی در پایانه مرزی آستارا، افزود: همه باید کار را جدی گرفته و قلبا و برای رضای امام حسین (ع) در راستای خدمت به زائران خارجی اربعین حسینی آماده باشند.

وی با بیان اینکه شهرستان مرزی آستارا نقش محوری در اربعین حسینی امسال همانند سال‌های گذشته خواهد داشت گفت: استقبال از زائران امسال در فصل گرما خواهد بود و باید امکانات سرمایشی نیز در این رابطه در موکب‌های مرزی فراهم شود.

دبیر ستاد اربعین حسینی گیلان با تاکید بر اینکه متاسفانه در حال حاضر گیت‌های مرزی پایانه مرزی آستارا آماده نبوده و زیر ساخت‌های لازم در این پایانه مرزی حتما باید فراهم شود تصریح کرد: رفع مشکلات موجود در پایانه مرزی آستارا و به جهت تردد روان زائران خارجی اربعین حسینی و تا زمان رسیدن این زائران به مرز آستارا از اهمیت خاصی برای استان گیلان برخوردار است.

عبدالله‌پور بیان کرد: عوامل ستاد اربعین حسینی شهرستان مرزی آستارا و همچنین استان گیلان روزهای پرکاری را پیش رو دارند و با تمام توان تلاش خواهند کرد تا با کمک مردم مرزنشین آستارا عبور مسافران و زائران خارجی کربلای معلی از مرز این شهرستان با حرمت و کرامت همراه باشد.

وی تصریح کرد: همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود در مرز آستارا باید به کار گرفته شود تا زائران خارجی اربعین حسینی در آرامش کامل به سفر معنوی خود تا کربلای معلی ادامه دهند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت تقویت کمیته‌های شهرستانی ستاد اربعین حسینی بیان کرد: پایانه مرزی آستارا نباید در کمبود و نارسایی به سر ببرد و مرز آستارا برای استان گیلان و کشور بسیار مهم است.

حسنعلی حاجتی با بیان اینکه بیشترین نگرانی در بحث استقبال از زائران خارجی اربعین حسینی مربوط به پایانه مرزی آستارا است، تصریح کرد: پایانه مرزی آستارا با مشکلاتی مواجه است و باید در سریع‌ترین زمان ممکن این مشکلات و کمبودها رفع شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا نیز در این نشست از انتخاب فرمانداری شهرستان تالش به عنوان معین ستاد اربعین حسینی در آستارا خبر داد و گفت: تا ۱۵ مرداد ماه سال جاری تمامی کاستی‌های موجود در مرز و پایانه مرزی آستارا باید رفع شده تا خدمات سریع در زمان ورود زائران به آن‌ها ارائه شود.

حسن آدمیت تکمیل مباحث مربوط به استقبال از زائران خارجی در پایانه مرزی و امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا مهم دانست و بیان کرد: رفع کمبود گیت‌های مرزی، لزوم استقرار واحد صرافی در محوطه پایانه مرزی آستارا، نصب بنرهای خوش آمدگویی به زبان‌های آذری و روسی در مرز آستارا از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

وی تجهیز مواکب مستقر در محوطه پایانه مرزی و امامزادگان آستارا به وسایل سرمایشی و همچنین تقویت اقلام خوراکی برای زائران خارجی جهت پخت غذا را از جمله دیگر اقداماتی عنوان کرد که همزمان با ورود زائران باید آماده باشد.

بازدید از مرز زمینی و پایانه مسافری آستارا از دیگر بخش‌های سفر ستاد اربعین حسینی گیلان به شهرستان مرزی بندر آستارا بود.

Share