مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خبر داد:

ورزشگاه تختی بندرانزلی تا آغاز مسابقات لیگ برتر آماده می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران (تختی) بندرانزلی قبل از آغاز مسابقات لیگ برتر آماده میزبانی رقابتها می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جهانبخش آرمان در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: تمام تلاش خود را بکار بستیم تا این روزشگاه تا آغاز رقابتهای فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشور (۲۱ مردادماه) آماده و مهیای برگزاری مسابقات شود تا بازیهای خانگی تیم ملوان در این ورزشگاه برگزار شود.

وی افزود: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با پیمانکار این پروژه، چهار اکیپ به صورت تمام وقت برای بازسازی، مرمت و تکمیل این پروژه فعالیت دارند تا بتوانیم هر چه سریعتر معایب ابن ورزشگاه را برطرف کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: همچنین از سوی اداره ورزش و جوانان استان گیلان نیز یک گروه به عنوان ناظر بر کار پیمانکار حضور دارد تا با یک کار جهادی، بتوانیم این ورزشگاه را به مرز آمادگی برسانیم زیرا خواسته ما نیز همانند طرفداران ملوان، انجام بازی‌های خانگی ملوان در این ورزشگاه است.

وی بیان کرد: ۲۶ ایراد از سوی مسئولان سازمان لیگ فوتبال برای برگزاری مسابقات خانگی تیم فوتبال ملوان در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران گرفته شد که برای برطرف شدن این مشکلات، حدود ۱۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

به گفته آرمان، البته هدف ما بازسازی کامل این ورزشگاه است که علاوه بر رفع ایرادهای مطرح شده از سوی سارمان لیگ، درنظر داریم که سایر کاستی‌های این ورزشگاه را برطرف کنیم که در این راستا برای فراهم کردن استانداردهای لازم در ورزشگاه تختی (سیروس قایقران) انزلی و بازسازی جایگاه طرفداران به حداقل ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اظهار داشت: البته تاکنون نیز، مسئولان شهرستانی با پیگیری‌های ویژه‌ای که داشتند بخشی از این مشکلات را حل کردند اما مشکلات ورزشگاه تختی (سیروس قایقران) بندرانزلی یک شبه حل نخواهد شد اما امیدواریم که تا قبل از اولین بازی خانگی ملوان در لیگ برتر، این ورزشگاه به مرز آمادگی برگزاری مسابقات لیگ برتر برسد.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که فصل گذشته در رقابتهای لیگ دسته اول کشور حضور داشت، با کسب مقام قهرمانی این رقابت‌ها، به مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور صعود کرد.

پیرو بازدید مورخ ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ که توسط سهیل مهدی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ و فریبرز محمودزاده مسوول برگزاری لیگ یک، که باحضور قربانعلی الماسخاله رییس هیات فوتبال گیلان، محمودرمضانی‌پور رییس هیات فوتبال انزلی، مجید ستوده رییس اداره ورزش و پژمان نوری مدیرعامل باشگاه ملوان از ورزشگاه تختی بندرانزلی به جهت تایید یکی از ورزشگاه‌های میزبان ملوان در لیگ برتر بعمل آمد. ۲۶ مشکل برای ورزشگاه بندرانزلی گرفته شد.

نبود گذرگاه‌های الکترونیک متصل به سامانه بلیط فروشی مربوطه، فقدان سیستم نرده‌کشی حریم پیرامونی کاسه ورزشگاه و هدایت تماشاگران میزبان و میهمان (ضلع شمال، شمال غرب و جنوب)، نیاز طراحی مجدد ورودی‌های ورزشگاه، تماشاگران میهمان، اصحاب رسانه، میهمانان VIP و غیره، ضرورت نصب صندلی و شماره‌گذاری آن‌ها متناسب با سامانه بلیت فروشی بر روی سکوها و نصب دوربینهای مدار بسته و اتاق مانیتورینگ از مهمترین این موارد است که باید در این ورزشگاه نسبت به رفع و یا احداث آن اقدام شود.

همچنین تعریف مسیرهای خروجی تماشاگران و تخلیه اضطراری ورزشگاه، نصب سیستم صوتی و خطاب عمومی ورزشگاه، ارتقاء نور به میانگین یکهزار و ۸۰۰ لوکس، نصب ژنراتور پشتیبانی جهت مدار اضطراری و تامین نور ورزشگاه، بازسازی و اصلاح فنس‌کشی دور زمین و جداسازی سکوها، اصلاح ورودی تیم‌ها و داوران به درون زمین و حذف ۲ دالان فعلی، انتقال نیمکتهای ذخیره و داورچهارم به محل جدید، بازسازی و ادغام اتاق‌های همجوار جایگاه کنفرانس خبری با هدف افزایش ظرفیت و ساماندهی فضای فعلی، دیگر موارد مهمی است که برای میزبانی ورزشگاه بندرانزلی در لیگ برتر باید رعایت شود.

Share