مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان مطرح کرد:

«فراهم کردن زیرساخت‌های صنعتی» و «دنبال کردن مباحث حمایتی» دو وظیفه‌ی شرکت شهرک‌های صنعتی

مهدی محبوبی حسن کیاده، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان اظهار داشت: «فراهم کردن زیرساختهای صنعتی» و «دنبال کردن مباحث حمایتی» دو وظیفه‌ی شرکت شهرک‌های صنعتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی محبوبی حسن کیاده، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان ضمن بازدید از شهرک صنعتی رشت بر اهمیت و جایگاه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تاکید کرد و بیان داشت: دو وظیفه‌یی که شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان و در سطح کلان، سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران دنبال می‌کنند «تامین و فراهم کردن زیرساختهای صنعتی» برای سرمایه‌گذاران و همچنین «اجرایی کردن مباحث حمایتی از صنایع کوچک» است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان، با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مهمترین و اصلی‌ترین موضوعی را که دنبال می‌کند درون‌زا بودن و برون‌گرا بودن آن است، تاکید کرد: درون‌زا بودن از این حیث که بتواند موضوعات و مشکلات را درون سیستم حل کند و برون‌گرا بودن از این نظر که نگاه به بیرون سیستم داشته باشد و آنچه که عرضه می‌کند را در بازارهای رقابتی به فروش برساند.

محبوبی همچنین خاطرنشان کرد: صنایع کوچک و متوسط استان با در نظر گرفتن این دو مبحث مهم «اقتصاد مقاومتی»، تلاش می‌کنند تا به رونق اقتصادی جامعه کمک نمایند.

وی به موضوع حمایت از صنایع کوچک و واحدهای تولیدی متوسط اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود صنایع کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را در فرآیند بهره‌برداری و صنایع راکد و غیرفعال و یا واحدهای نیمه تعطیل را مجدداً به حالت فعال در آوریم، همچنین واحدهایی را که پایین‌تر از ظرفیت اسمی خود تولید می‌کنند را به شرایطی برسانیم که در حد ظرفیت خود فعالیت نمایند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان اظهار کرد: روش دیگر حمایت بر می‌گردد به حمایت‌های مالی از صنایع کوچک که به وسیله‌ی پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش یا سرمایه‌ی ایجادی است که هم‌اکنون بیشتر به سمت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش با ارائه‌ی تسهیلات با کارمزد کمتر از کارمزد منابع داخلی بانک‌ها است.

وی حمایت‌های نرم‌افزاری را روش دیگر حمایت از صنایع کوچک و متوسط استان دانست و گفت: این حمایت‌ها در حوزه‌ی تجاری‌سازی محصولات و تولیدات، موضوعات آموزشی، مشاوره‌های صنعتی، دوره‌های فنی و صنعتی برای مدیران واحدهای تولیدی و صنایع است تا دانش و بینش آن‌ها را افزایش دهد و همچنین شرکت در نمایشگاههای داخلی و خارجی تا بتوانیم واحدهای صنعتی را در این شرایط موجود حفظ کنیم و توسعه و گسترش دهیم.

محبوبی در پایان بر ایجاد خوشه‌های صنعتی به عنوان یکی از برنامه‌های این شرکت برای حفظ صنایع موجود و توسعه‌ی آن‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به قابلیت‌های استان گیلان می‌بایست به دنبال جذب سرمایه گذاران صنعتی باشیم.

Share