عکاسی صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

به طور کلی عکاسی صنعتی حوزه وسیعی از عکاسی تخصصی در نظر گرفته می ‌شود. به بیان ساده ‌تر می‌ توان گفت به شاخه ‌هایی از عکاسی که با اشاره به یک کالا یا برند به معرفی اهداف تجاری می‌ پردازد، عکاسی به روش صنعتی گفته می‌ شود.

همان طور که مطلع هستید امروزه تاثیر تبلیغات روز به‌ روز در حال افزایش می ‌باشد؛ به‌ طوری‌ که قدرت رسانه در گسترش کسب ‌و کارها نقش مؤثری ایفا می ‌کند. به بیان ساده‌ تر با گسترش تبلیغات، وجود عکس‌ های زیبا و با کیفیت، در گسترش کسب‌ و کارها و افزایش میزان فروش محصول تاثیرگذار می ‌باشند؛ بنابراین می ‌توان نتیجه گرفت عکاسی صنعتی می‌ تواند شناسنامه کاری و ویژگی‌ های یک برند را به تصویر بکشد. لازم به ذکر است از مهم‌ ترین نکات در خصوص عکاسی صنعتی می توان به ایجاد ارزش در ذهن مشتری و افزایش اعتماد او نسبت ‌به برند مورد نظر اشاره کرد.

معرفی عکاسی صنعتی :

به طور کلی عکاسی صنعتی حوزه وسیعی از عکاسی تخصصی در نظر گرفته می ‌شود. به بیان ساده ‌تر می‌ توان گفت به شاخه ‌هایی از عکاسی که با اشاره به یک کالا یا برند به معرفی اهداف تجاری می‌ پردازد، عکاسی به روش صنعتی گفته می‌ شود؛ بنابراین اگر به هر کسب‌ و کاری مشغول هستید به شما توصیه می‌ کنیم برای جلب توجه مشتری حتما به گرفتن عکس‌ های با کیفیت از محصول یا خدمات اقدام نمایید تا در ذهن مخاطب ماندگار شوید. لازم به ذکر است این شاخه از عکاسی وظیفه نمایش دقیق و کامل محصول یا خدمات را برعهده دارد؛ به همین دلیل عکس‌ های تبلیغاتی می ‌توانند از محصول، کارخانجات یا سازمان ‌ها باشند.

توجه فرمایید عکاس در این حرفه به کمک تجهیزات مناسب و انتخاب نورپردازی کامل، تمام تلاش خود را به کار می‌ گیرد تا بهترین و باکیفیت ‌ترین تصویر ممکن را از محصول ثبت نماید؛ به طوری که تمامی ویژگی ‌های ظاهری محصول به‌ راحتی توسط مخاطب قابل‌ مشاهده باشد. در این شاخه نمای کاملی از محصول ارائه می ‌شود تا مشتری در زوایای مختلف به ‌راحتی با تمامی مشخصات محصول آشنا شود. همچنین برخی از عکاسان صنعتی با طراحی دکورهای ساده تمام تلاش خود را به کار می ‌گیرند تا علاوه‌ بر افزایش جذابیت محصول، عکس های گرفته شده جنبه های کاربردی‌ تری داشته باشند.

مهم‌ترین هدف در عکاسی صنعتی :

از مهم ‌ترین اهداف عکاسی ‌های صنعتی می ‌توان به تمایل برای برقراری ارتباط اشاره کرد؛ بنابراین در عکس‌ های صنعتی موثر، سادگی در اولویت قرار می ‌گیرد؛ به طوری که از جلوه ‌های ویژه و طراحی‌ های غیرمتعارف تا حد امکان استفاده نمی ‌شود. در نظر داشته باشید تصاویر زیبا و باکیفیت که عموماً بر روی بیلبورد های تبلیغاتی، کاتالوگ‌ های محصولات و وب‌ سایت های شرکت‌ های تجاری قابل ‌مشاهده می‌ باشند، به ‌عنوان زیرشاخه عکاسی تبلیغاتی و صنعتی در نظر گرفته می‌ شوند؛ بنابراین می ‌توان نتیجه گرفت این شاخه از عکاسی در افزایش سطح فروش و معرفی برند به مشتری نقش مؤثری ایفا می‌ کند.

فیلم صنعتی

فیلم صنعتی :

به طور کلی امروزه به ‌منظور معرفی فرآیند تولید یک کالا از فیلم ‌های صنعتی و تیزرهای تبلیغاتی استفاده می ‌شود؛ زیرا معرفی نمایش فرایند تولید یک محصول از کارخانه تا هنگامی ‌که در اختیار مشتری قرار می ‌گیرد می‌ تواند برای مردم بسیار جالب باشد. همان‌ طور که مطلع هستید صنعت فیلم و تصویر برداری از گذشته بخشی بسیار مهمی از زندگی انسان در نظر گرفته می ‌شود؛ بنابراین می ‌توان گفت زندگی بشر در حال‌ حاضر بدون صنعت فیلم ‌سازی با مشکل مواجه می‌ شود.

در اصل فیلم صنعتی نوعی فیلم در خصوص صنعت بوده و بخشی از تولید محصول، ارزشیابی کیفیت،

 عملکرد کارخانه و تبلیغ کالا را به تصویر می‌ کشد تا علاوه ‌بر نمایش سختی‌ های فرآیند تولید، میزان اعتماد مشتری نیز افزایش دهد. همچنین فیلم صنعتی در آشنایی مخاطبان با برند مورد نظر نقش مؤثری ایفا کرده و بین کارفرما و برند ارتباط نزدیک‌ تری ایجاد می ‌نماید. لازم به ذکر است هدف اصلی ساخت فیلم های صنعتی نمایش نکات مثبت برند مورد نظر می ‌باشد تا میزان فروش محصول تا حد قابل ‌توجهی افزایش یابد.

قیمت عکاسی تبلیغاتی :

عکاسی تبلیغاتی عموماً با هدف افزایش فروش محصولات و معرفی خدمات برند مورد نظر انجام می‌ شود. همچنین با گسترش تکنولوژی و افزایش وسعت دنیای دیجیتال، استفاده از عکاسی تبلیغاتی روز به‌ روز درحال افزایش می ‌باشد؛ بنابراین با توجه به توضیحات ذکر شده می ‌توان نتیجه گرفت عکس ‌های تبلیغاتی با توجه به سفارش کار و عوامل متنوع با قیمت ‌های مختلفی ارزش‌ گذاری می‌ شوند. به طور کلی قیمت عکاسی تبلیغاتی به عوامل متنوعی وابسته می ‌باشد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  1. رزومه عکاس و میزان تجربه او
  2. تجهیزات مورد استفاده برای عکاسی
  3. هزینه‌ های مربوط به رتوش و ویرایش تصاویر
  4. سختی پروژه
  5. استفاده از تصاویر مفهومی

با توجه به توضیحات ذکر شده به شما توصیه می‌ کنیم به ‌منظور افزایش فروش محصولات و معرفی خدمات برند خود حتما به استودیوی عکاسی معتبر مراجعه نمایید. شما می‌ توانید برای آشنایی با متخصص ‌ترین تیم عکاسی به وب ‌سایت اینترنتی زیر مراجعه کرده و از اطلاعات لازم بهره مند شوید. در نظر داشته باشید این تیم عکاسی در ارائه‌ عکس‌ های صنعتی و تیزرهای تبلیغاتی به بهترین شکل ممکن عمل می کند. همچنین با ساخت عکس و فیلم ‌های باکیفیت، برند مورد نظر را برای همیشه در ذهن مخاطب تثبیت می ‌نماید.

Share