علوی در پاسخ به سوالات اعضای شورا؛

شیرزاد تا آخرین لحظه به وظیفه خود عمل کرد | بدنه شهرداری به دنبال کار و تلاش هستند

علوی با بیان اینکه غالب بدنه مدیریتی و کارشناسی شهرداری به دنبال کار کردن است، یادآور شد: قدردان تلاش تمام نیروهای شهرداری هستم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهردار رشت در پاسخ به سوالات اعضای شورا در رابطه با عزل و نصب‌های شهرداری گفت: در حوزه خدمات شهر تغییراتی بر اساس نیازهایی که وجود داشت، صورت گرفت.

امیرحسین علوی گفت: آقای شیرزاد را که باتجربه بوده دعوت به کار کردیم و از عملکرد ایشان بسیار راضی بودم و تنها کسی بود که تا آخرین لحظه به وظیفه خود عمل کرد.

وی ادامه داد: آقای شیرزاد چندبن بار استعفا داد که من قبول نکردم اما به مواردی اشاره کرد که مجبور شدم قبول کنم و در بخش معاونت خدمات شهری، آقای بشر دانش را برای این پست انتخاب کردم.

شهردار رشت با بیان اینکه در سراوان کارها به سرعت در حال انجام است، یادآور شد: موضوعاتی از گذشته به ما به ارث رسیده است.

علوی در مورد کود آلی نیز گفت: استفاده از مدیر جدید حسب نیاز بودی که آن مجموعه دارد و انتخاب ما بر اساس رفافت نبود زیرا مدیر قبل یکی از دوستان نزدیک من است.

وی در مورد شهرداری منطقه پنج نیز اظهار کرد: آسفالت جاده تهران که دغدغه همه است، در حوزه منطقه پنج قرار دارد و پیگیر این مساله هستیم.

علوی گفت: زیر پل عابرپیاده متاسفانه سرعت گیر نصب می‌شود که مورد تمسخر رسانه‌ها قرار گرفتیم اما این سرعتگیر مجوز شورای ترافیک را نداشت.

شهردار رشت در مورد پروژه‌های عمرانی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ پروژه‌های بزرگی تعریف شده است و ناگزیر هستیم که روی پروژه‌های تعریف شده کار کنیم.

علوی افزود: برای آزادی‌سازی و بازگشایی معابر زمین‌هایی خریدار می‌شود، مثل مسیر سعدی به سرگل که ۳۳ مورد به صورت مستقیم در مسیر قرار دارد.

وی افزود: هر چقدر درآمد اضافه می‌شود، هزینه‌ها هم اضافه می‌شود.

شهردار رشت در مورد تالاب عینک هم گفت: اعتقاد داریم که تالاب نباید اجاره داده شود. اگر این باب شود طبق قوانین بالا دستی در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و برای اجرای پروژه‌ها مبلغ از شهرداری خواهند گرفت.

وی افزود: لایروبی یک پهنه مبلغ ۸ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و در مورد تالاب توافقی انجام نشده است.

علوی در مورد پروژه های آسفالت گفت: ۴۱ مورد در ۷ ماه انجام شده است و امسال در حوزه آسفالت کار را سه بخش کردیم. معابر اصلی توسط سازمان عمران، فرعی توسط مناطق و معابر بزرگ توسط پیمانکار سازمان عمران آسفالت می‌شود.

وی در مورد پارکینگ‌ها گفت: قرار شد است که گلوگاه‌های ترافیک‌ها را ناشی از مشاغل پر تردد را شناسایی کنیم و بر اساس آن برنامه‌ریزی خواهد شد، زیرا بحث ترافیک معضل چند وجهی است.

علوی در مورد آذین‌بندی و المان‌ها گفت: سال‌هاست این کارها در رشت انجام نمی‌شد و زمان می‌برد که کارها روتین شود. رنگ‌آمیزی جداول و مکان‌های تفریحی و ورزشی در حال انجام است. پل چمارسرا را مرمت و نورپردازی کردیم که همه را به سرقت بردند این چنین مسائلی را هم داریم.

وی در مورد پل‌های عابر پیاده نیز گفت: ۳۵ پل عابر پیاده در محدود شهر وجود دارد که ۲۶ عدد برای شهرداری است که ۱۶ مورد اسانسور و ۲ عدد پله برقی دارد. پل عابر پیاده جانبازان مرمت می‌شود. متاسفانه قطع برق دانسته و یا ندانسته توسط مردم انجام می‌شود و گاهی هم اداره برق، برق را قطع می‌کند.

شهردار رشت در مورد پرداخت حقوق و دستمزد گفت: پرداختی میانگین به نیروهای شرکتی مبلغ ۸ و نیم میلیون تومان است.

وی افزود: ما سه نوع قرارداد پیمانی، قرارداد کارگری و قرارداد کارمندی داریم. شکایتی شد به دیوان عدالت اداری و بهره وری حذف شد که در دریافتی پرسنل تاثیر گذاشته شود. تا الان افزابش حقوق کارکنان هنوز به ما ابلاغ نشده است.

علوی با بیان اینکه غالب بدنه مدیریتی و کارشناسی شهرداری به دنبال کار کردن است، یادآور شد: قدردان تلاش تمام نیروهای شهرداری هستم.

Share