اظهارات جالب مدیر مخابرات گیلان؛

سرعت اینترنت کاهش پیدا نکرده است | افزایش ۳۰ درصدی قیمت اینترنت

حسنی ضمن رد موضوع کاهش سرعت اینترنت به نسبت سال گذشته گفت‌: در حال حاضر همه مناطق شهری گیلان از فیبر نوری برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، یدالله حسنی در گفت‌وگوی خبری وضعیت زیرساختی پهنای باند در استان گیلان را تشریح کرد و اظهار داشت: زیرساخت‌های استان گیلان در این حوزه به نسبت سایر استان‌ها مناسب است.

مدیر مخابرات استان گیلان با بیان اینکه این شرکت برنامه‌های خود را برای شرکت مخابرات کشور ارسال کرده است تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذاری‌های لازم را در ورودی و خروجی‌های استان گیلان انجام دهیم مطمئنا پهنای باند استان افزایش خواهد یافت.

حسنی با تاکید بر اینکه استان گیلان از حیث پهنای باند همتراز با استانهای همسطح خود است اضافه کرد: اکثر مسیرهای شهری استان گیلان متصل به فیبر نوری هستند اما در سنوات گذشته در مسیرهای پشتیبان عملکرد خوبی نداشتیم.

وی ابراز داشت: همه مناطق شهری گیلان از فیبر نوری برخوردارند و طبق برنامه‌ریزی که انجام دادیم قرار است سایتهای BTS و مسیرهای پشتیبان را هم به شبکه فیبر نوری متصل کنیم تا بدین ترتیب پهنای باند هم در استان افزایش پیدا کند.

وی در مورد افزایش قیمت خدمات مخابرات هم مطالبی را تشریح کرد و افزود: در واقع ما افزایش قیمتی در حوزه اینترنت نداریم و افزایش قیمت‌های ما به افزایش هزینه‌های نگهداری خطوط و تجهیزات برمی‌گردد.

مدیرکل مخابرات استان گیلان میزان افزایش قیمت اینترنت در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال گذشته را به طور متوسط ۳۰ درصد اعلام کرد و یادآور شد: شرکت مخابرات هرساله با توجه به افزایش هزینه‌های برق، آب، گاز و نیروی انسانی قیمتهای اینترنت خود را افزایش داده است.

حسنی در پاسخ به این پرسش که چرا سرعت اینترنت کاهش پیدا کرده است خاطرنشان کرد: در رابطه با کاهش سرعت اینترنت به نسبت سال گذشته باید بگویم که ما این کاهش را احساس نمی‌کنیم از طرفی مردم می‌توانند مشکلات خود در این زمینه را از طریق شرکت پیمانکار پشتیبان مخابرات در میان بگذارند تا حل و فصل شود.

Share