مدیرعامل توزیع برق گیلان؛

سال گذشته هزار و ۱۸۲ مگاوات برق در اختیار قرار گیلان قرار گرفت که کمتر از نیاز مصرف استان بود

مهدی زاده ضمن اشاره به صدور اخطار برق برای ۳۹ اداره دولتی استان گفت: ۱۷۴ هزار مشترک خانگی پر مصرف در گیلان داریم که ۵۰ درصد مصارف خانگی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، «محمد تقی مهدی‌زاده» امروز (پنج شنبه دوم تیر) در جلسه شورای اداری که در استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: امروزه یکی از اساسی‌ترین نیازهای جوامع انرژی برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان ابراز داشت: در استان گیلان ۳۰ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق با یک میلیون و اندی مشترک و ۲۴ هزار ترانسفورماتور وجود دارد تا از این طریق خدمات به مردم ارائه شود.

مهدی زاده با بیان اینکه گیلان از حیث تعداد مشترکان برق ششمین استان کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: سال گذشته هزار و ۱۸۲ مگاوات برق در اختیار قرار گیلان قرار گرفت که کمتر از نیاز مصرف استان بود به همین علت شاهد خاموشی در گیلان بودیم.

وی با بیان اینکه امسال در حوزه مدیریت بار و جلوگیری از خاموشی در گیلان و در کل کشور برنامه ریزی خوبی به عمل آمده است اذعان کرد: امسال ۱۹ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم که با عملکرد خوب دولت ۶ هزار مگاوات آن جبران شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان یادآور شد: وزارت نیرو در سال ۱۴۰۱ در حوزه مدیریت بار مصرف برق، دو شاخصه برنامه محور بودن و مشوق محور بودن را در اولویت اجرا قرار داده است.

مهدی زاده با تاکید بر اینکه کشاورزان با رعایت الگوی مصرف برق می‌توانند از تشویق‌های تخفیفی و رایگان شرکت توزیع برق استان گیلان استفاده کنند افزود: ۱۷۴ هزار مشترک خانگی پر مصرف در گیلان داریم که ۵۰ درصد مصارف خانگی استان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان از ابلاغ مصوبه دولت به تمام دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در استان گیلان برای رعایت الگوی مصرف برق خبر داد و گفت: برای ۳۹ اداره دولتی استان گیلان که الگوی مصرف را رعایت نکرده بودند اخطار صادر شد و برق دو اداره هم قطع گردید.

مهدی زاده با بیان اینکه به جهت تغییر ساعات کار ادارات استان گیلان ۷ مگاوات صرفه جویی برق در گیلان انجام شد خاطرنشان کرد: استانداری گیلان الگوی مصرف برق را به خوبی رعایت کرده است و شرکت توزیع برق برای مدیریت بار با کانون صنایع استان، شرکت شهرکهای صنعتی و اداره کل صمت جلسات متعددی را برگزار کرده است.

Share