معاون توزیع برق گیلان خبر داد؛

رکورد نیاز مصرف ۲۰۴۱ مگاواتی مصرف برق در گیلان

مهندس علی اکبر جوهری معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع برق گیلان از ثبت رکورد نیاز مصرف ۲۰۴۱ مگاواتی استان در تاریخ ۱۸مرداد سال جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  علی اکبر جوهری طی مصاحبه با صدا و سیمای مرکز گیلان بیان داشت: باتوجه به اعلام هواشناسی و پیش بینی های صورت گرفته از روند افزایش دمای هوا تا پایان هفته جاری مطمئنا مصرف برق نیز روند صعودی خواهد داشت و لذا با توجه به شرایط کنونی امکان استفاده از ظرفیت همه نیروگاههای برق آبی به دلیل کاهش نزولات جوی و ایجاد شکاف بین مصرف و تولید وجود ندارد.

جوهری افزود: در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ نیاز مصرف استان به ۲۰۴۱ مگاوات رسیده و با توجه به سقف پیک مصرف تعیین شده استان گیلان از سوی دبیرخانه کنترل پیک بار کشور، رعایت نکات مدیریت مصرف کاملا ضروری می نماید.

وی ضمن تشکر از صنایع و بخش کشاورزی که در ساعات اوج بار همکاری های لازم را در جهت خاموشی ها با شرکت توزیع برق استان داشته اند گفت: خواهشمند ایم کماکان مانند گذشته این همکاری ارزنده را با ما داشته باشند.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان در راستای لزوم مدیریت مصرف برق افزود: از همه مشترکین محترم تقاضا میشود بمنظور کاهش ناپایداریها و جلوگیری از خاموشی های با برنامه و ناخواسته نسبت به کاهش مصرف خود با بکار بستن چند راهکار ساده مدیریت مصرف نظیر ( قرار دادن کمپرسور کولر ها در زیر سایبان، استفاده حداکثری از روشنایی نور روز، قرار دادن درجه کولر در دمای آسایش  ۲۵ درجه، شرکت در پویش مردمی مدیریت کولر ها ( خاموش کردن کولرهای ادارات و منازل بین ساعات ۲و ۳ بعد از ظهر به مدت یک ربع ) اقدام کنند.

وی اظهار داشت: مشترکین محترم می توانند از طریق سایت شرکت توزیع برق و نصب اپلیکیشن برق من  از زمان و مکان خاموشی های  برق استان که به دلیل شکاف و ناترازی مصرف و تولید برق در کل کشور حادث شده اطلاع یابند.

Share