جدیدترین و قدرتمندترین سخت افزار ها در هاستینگ آذرآنلاین

نصب جدیدترین و قدرتمندترین سخت‌افزارها در هاستینگ آذرآنلاین، کارایی فوق‌العاده‌ای را برای سرورهای این شرکت به ارمغان آورده که این خصوصیات، در کنار تنوع پلن‌های سخت‌افزاری و همین‌طور امکان انتخاب سیستم‌عامل (لینوکس یا ویندوز)، خرید هاست از آذرآنلاین را به جذاب‌ترین گزینه روی میز تبدیل می‌کند.

خرید هاست و دامنه و آنچه باید بدانید

خرید هاست و دامنه، بعد از طراحی، مهم‌ترین پیش‌نیازهای فنی راه‌اندازی وب‌سایت هستند؛ دو انتخاب مهم که بر عملکرد سایت شما و متعاقباً میزان دستیابی به اهداف تجاری‌تان، تأثیر زیادی می‌گذارند.

بسیاری از صاحبان کسب‌وکار، اهمیت خرید هاست و دامنه را آن‌قدرها که باید جدی نمی‌گیرند و صرفاً بنا به پیشنهاد دیگران یا انتخاب خودشان، نسبت به انجام این کار، اقدام می‌کنند. درحالی‌که این دو انتخاب باید با توجه به نیازسنجی‌های دقیق و اصولی انجام شود و اینکه چه هاست و دامنه‌ای بیشتر مناسب شماست، مستقیماً به اهداف و ملاحظات کسب‌وکارتان بستگی دارد.

در کنار اهمیت انتخاب درست برای خرید دامنه و هاست، نباید از اهمیت انتخاب یک سرویس‌دهنده مطمئن غافل شوید. سرویس‌دهنده‌ای که علاوه بر ارائه سرویس‌های باکیفیت، پشتیبانی بی‌نقص و بلادرنگی از مشتریانش داشته باشد که شرکت هاستینگ آذرآنلاین را می‌توانیم مصداق مناسبی در این خصوص بدانیم.

ثبت دامنه ir

خرید دامنه سایت

علیرغم اینکه توالی انتخاب، در خرید هاست و دامنه اهمیتی ندارد اما اغلب افراد، ابتدا به ثبت و خرید دامنه سایت فکر می‌کنند. دامنه‌ای که برای سایتتان انتخاب می‌کنید هم از جنبه ظاهری و هم از حیث تکنیکال، اهمیت زیادی دارد.

دامنه باید قابلیت خوانایی و به یادسپاری خوبی داشته باشد و تصویر مثبتی را در ذهن بازدیدکنندگان یا مخاطبان هدف تداعی کند. بااین‌حال، چالش اصلی در خرید دامنه، انتخاب پسوند آن‌ است. علیرغم اینکه پسوندهای زیادی برای یک دامنه وجود دارند، سؤال رایج بسیاری از خریداران این است که از بین پسوند ملی (.ir) و پسوندهای بین‌المللی مثل Com، Net، Org و … کدام‌یک را انتخاب کنند؟

برای تصمیم‌گیری درباره این موضوع باید به مزایا و معایب بالقوه هر یک از این گزینه‌ها توجه کنید. خرید دامنه ملی، بسیار ارزان‌تر از خرید دامنه عمومی بوده و تنوع انتخاب آدرس‌های اینترنتی نیز در آن بیشتر است. اگر مشتریان هدفتان را صرفاً در بازارهای داخلی جستجو می‌کنید و با بازارهای بین‌المللی کاری ندارید، در این صورت می‌توانید خرید دامنه ملی را در دستور کار قرار دهید. در این حالت، کارتان برای سئو سایت و بالا آمدن در صفحه نتایج گوگل نیز به‌مراتب راحت‌تر است. ضمناً اگر در آینده‌ای نزدیک، قصد انجام تبلیغات در صداوسیما را دارید، سایتتان حتماً باید دامنه ملی داشته باشد. بااین‌حال، چالش تهیه گواهینامه امنیتی ssl و برخی مشکلات ناشی از تحریم مانند عدم امکان تبلیغ در گوگل، برخی خریداران را در انتخاب این دامنه مردد می‌کند.

اگر علاوه بر بازارهای داخلی، قصد نفوذ به بازارهای خارجی را دارید، آنگاه باید به خرید دامنه بین‌المللی فکر کنید. این نوع دامنه‌ها، علاوه بر اینکه به لحاظ روان‌شناختی از نگاه کاربران، معتبرتر تلقی می‌شوند، مشکلات ناشی از تحریم را ندارند و خرید گواهینامه ssl نیز برای آن‌ها بسیار راحت‌تر و ارزان‌تر است. بااین‌حال، قیمت دامنه بین‌المللی به‌مراتب گران‌تر از قیمت دامنه ملی بوده و ازآنجایی‌که قرار است در یک مقیاس جهانی فعالیت کنید، برای اینکه صفحات سایتتان، جایگاه بهتری در صفحه نتایج موتورهای جستجو بگیرند، برای این نوع دامنه‌ها کار سخت‌تری در حوزه سئو پیش رو دارید.

علیرغم اینکه در خرید هاست و دامنه، بحث توالی انتخاب مطرح نیست، اما توصیه می‌شود برای افزایش هماهنگی و سهولت کار، هاست و دامنه را با هم و از یک شرکت معتبر مثل آذرآنلاین خریداری کنید. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این شرکت، علاوه بر آگاهی از قیمت انواع دامنه‌های اینترنتی اعم از ملی، بین‌المللی و ویژه نسبت به امر خرید، انتقال یا تمدید دامنه سایت اقدام کنید.

خرید هاست

خرید هاست

در خرید هاست و دامنه، این انتخابِ هاست است که کیفیت عملکرد سایت شما را تعیین می‌کند. اینکه چه بستری را برای میزبانی از سایتتان انتخاب می‌کنید، روی سرعت، امنیت و پایداری سایت تأثیر چشمگیری دارد.

به‌طورکلی در خرید هاست، سه گزینه اصلی در معرض انتخابتان قرار می‌گیرد که در اینجا به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

  • خرید هاست اشتراکی: اگر در ابتدای مسیر هستید و سایتتان را به‌تازگی راه‌اندازی کرده‌اید، خرید هاست اشتراکی می‌تواند تا مدتی مشخص، نیازهایتان را برآورده کند. هاست اشتراکی، ارزان‌ترین نوع هاست است که همین ویژگی، جذابیت خرید آن را زیاد می‌کند. بااین‌حال امنیت، سرعت و پایداری سایت شما در این نوع هاست، تحت تأثیر فعالیت تعداد زیادی از سایت‌های دیگر روی همان سرور، قرار می‌گیرد و ازآنجایی‌که امنیت، معیار اصلی فعالیت سایت‌های تجاری محسوب می‌شود، برخی خریداران، خرید هاست نیمه ‌اختصاصی را به جای هاست اشتراکی مدنظر قرار می‌دهند.
  • خرید هاست نیمه اختصاصی: در سرور مجازی، حق استفاده نیمه اختصاصی از منابع سخت‌افزاری سرور، برای شما محفوظ است. در این حالت یک سرور فیزیکی، به چند بخش مجازیِ معدود تقسیم می‌شود که هر بخش، مثل واحدهای مستقل یک آپارتمان، می‌تواند از منابع تخصیص‌یافته استفاده کند. علاوه بر این، شما هر زمان می‌توانید منابع سخت‌افزاری هاست مثل رم، پردازنده و هارد را متناسب با افزایش میزان ترافیک سایتتان، ارتقا دهید. واضح است که هاست نیمه اختصاصی، از نظر معیارهای امنیت، پایداری، سرعت و انعطاف‌پذیری، مزایای چشمگیری در مقایسه با هاست اشتراکی دارد که این مزایا، قیمت بالاتر این نوع هاست را توجیه می‌کنند.
  • خرید هاست اختصاصی: خرید هاست اختصاصی برای هیچ سایت عادی و نوپایی، توجیه فنی و اقتصادی ندارد. این نوع هاست به دلیل منابع سخت‌افزاری بسیار قدرتمند و حق استفاده انحصاری، فقط برای وب‌سایت‌های بزرگ و پربازدید یا وب‌سایت‌هایی که به‌واسطه تبلیغات وسیع، از بدو راه‌اندازی، با ترافیک سنگینی روبرو هستند، مناسب است. ناگفته پیداست که قیمت سرور اختصاصی هاست در مقایسه با سرورهای اشتراکی و مجازی، بسیار بیشتر است.

در بحث خرید هاست و متعاقباً عملکرد فنی وب‌سایت، قدرت سخت‌افزاری سرور حرف اول و آخر را می‌زند. رم، حافظه و پردازنده، سه جزء اصلی سخت‌افزار سرور هستند که هر کدام نقش‌های مختلفی را بر عهده دارند. فضای در دسترس برای میزبانی از فایل‌ها به میزان حافظه یا هارد بستگی دارد. پردازنده، عملیات اصلی پردازش را انجام می‌دهد و میزان رم تعیین می‌کند که پردازنده در هر زمان، چند پردازش می‌تواند انجام دهد؟

در وهله نخست، این نیاز سایت شماست که قدرت سخت‌افزاری سرورِ هاست را تعیین می‌کند و به همین دلیل، بسیار مهم است که شرکت ارائه‌دهنده خدمات، پلن‌های متنوعی را ارائه دهد که با نیازهای فنی سایت‌های مختلف مطابقت داشته باشد. کاری که هاستینگ آذرآنلاین آن را به بهترین شکل ممکن انجام داده است.

جدیدترین و قدرتمندترین سخت‌افزارها در هاستینگ آذرآنلاین

انتخاب شرکتی مثل آذرآنلاین برای خرید هاست و دامین، دلایل زیادی دارد که در این گفتار به چند مورد از این دلایل اشاره کردیم. بااین‌حال، کیفیت منابع سخت‌افزاری، یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب سرویس‌دهنده هاستینگ است. نصب جدیدترین و قدرتمندترین سخت‌افزارها در هاستینگ آذرآنلاین، کارایی فوق‌العاده‌ای را برای سرورهای این شرکت به ارمغان آورده که این خصوصیات، در کنار تنوع پلن‌های سخت‌افزاری و همین‌طور امکان انتخاب سیستم‌عامل (لینوکس یا ویندوز)، خرید هاست از آذرآنلاین را به جذاب‌ترین گزینه روی میز تبدیل می‌کند.

همان‌طور که گفتیم، خرید هاست و دامنه، دو الزام فنی بسیار مهم برای آغاز به کار سایت شما هستند و آذرآنلاین، علاوه بر تأمین این الزامات فنی با قیمتی مناسب، از کلیه سرویس‌گیرندگان، پشتیبانی فنی بی‌نظیری به عمل می‌آورد.

Share