رئیس حوضه آبریز رودخانه‌های شمالی و سفیدرود اعلام کرد:

جانمایی تصفیه‌خانه‌های رودهای منتهی به تالاب انزلی | وزارت نیرو باید حقابه تخصیص دهد

ارسلان هاشمی، رئیس حوضه آبریز رودخانه‌های شمالی و سفیدرود در حاشیه نشست ستاد ملی احیای تالاب انزلی اظهار داشت: جانمایی تصفیه خانه‌های رودهای منتهی به تالاب انزلی انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس حوضه آبریز رودخانه‌های شمالی و سفیدرود گفت: جانمایی تصفیه‌خانه‌های رودهای منتهی به تالاب انزلی انجام شده است.

ارسلان هاشمی در حاشیه نشست ستاد ملی احیای تالاب انزلی با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان این که پس از سفر رئیس جمهور به استان گیلان تکالیفی از جمله تامین منابع مالی مورد نیاز در کوتاه مدت و میان مدت بر عهده دستگاه‌ها گذاشته شد بود، اظهار داشت: خوشبختانه وزارت نیرو پیگیری تامین منابع مالی را انجام داده و با دستگاه‌ها هماهنگی کرده است.

وی افزود: اکنون درخصوص رفع آلودگی‌هایی که وارد تالاب می‌شود برنامه‌هایی برای ساخت تصفیه‌خانه بر روی رودخانه‌های داخل شهر و منتهی به تالاب، پیش بینی شده است

هاشمی گفت: پیش بینی ما این است که در طول دولت سیزدهم بخشی از مشکلات مربوط به آلودگی‌های کیفی در داخل تالاب حال شود و ما شاهد احیای تالاب باشیم.

رئیس حوضه آبریز رودخانه‌های شمالی و سفیدرود گفت: درخصوص احیای تالاب انزلی باید از طریق سازمان محیط زیست مطالعاتی انجام بگیرد و وزارت نیرو باید حقابه تخصیص دهد اما مطالعاتی که در حال انجام است هنوز تکمیل نشده و به محض تکمیل مطالعات، وزارت نیرو حقابه را تخصیص خواهد داد.

هاشمی گفت: درباره تخصیص منابع آب مورد نیاز تعامل بسیار خوبی میان وزارت نیرو و دفتر تالاب‌های سازمان محیط زیست انجام و مطالعات مشاورین بررسی می‌شود ضمن این که درباره پیش بینی منابع آب مورد نیاز نیز مطالعات لازم انجام می‌گیرد.

Share